۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱
کد خبر: ۵۱۷۵۴۶
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

سلفی‌بگیران مجلس درکی از قدرت نرم شهدا ندارند

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه شهدا قله قدرت نرم هستند، گفت: برخی افراد نالایق که با ضعیف‌ترین موجودات عالم سلفی می گیرند، درکی از قدرت نرم شهدا ندارند.
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان در مراسم یادبود شهید احمد مشلب که شب گذشته در شبستان مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با اشاره به اینکه پیشرفته ترین کشورها، کشوری است که از قدرت نرم برخوردار باشد، گفت: احمقانه است که کشوری قدرتمند پنداشته شود که از لحاظ تکنولوژی پیشرفته است.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: ملتی که از اندیشه بیشتری بهره مند باشند، پیشرفته تر و قدرتمندتر هستند؛ قدرت نرم قدرتی است که از فکر و اندیشه ای که منطق قوی داشته و با صلابت است، سرچشمه می گیرد.

وی ادامه داد: ما در انقلاب اسلامی ایران از قدرت نرمی رونمایی کردیم که نمونه ای از آن در آن دوران وجود نداشت؛ این قدرت نرم توانست قدرت ها را با شکست مواجه کند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه شهدا قله قدرت نرم هستند، عنوان کرد: شهید یک منطق و تفکری دارد که به شدت مطابق با فطرت انسان های پاک است؛ منطق شهید و شهادت قابل تحریف نیست و هیچ قدرتی هم نمی تواند از پس قدرت آن برآید.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند «شهدا مظهر قدرت یک ملتند» بیان کرد: شهدا یک تفکری دارند که جهان شمول است و همین تفکر هم اکنون به قدرت اول در سطح منطقه و سایر نقاط جهان تبدیل شده است.

وی اضافه کرد: امروزه حزب اللهی ها افزون بر اینکه حامی مظلومان عالم هستند باید ادبیات خود را بر روی رجزخوانی و فتح معطوف سازند تا همه بدانند پیروزی جهان اسلام قطعی بوده و ظهور مهدوی نزدیک است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان به جریان سلفی گرفتن برخی نمایندگان مجلس با خانم موگرینی اشاره کرد و ابراز داشت: برخی افراد نالایق که با ضعیف ترین موجودات عالم سلفی می گیرند و توجهی به عزت ندارند، درکی از قدرت نرم و فرهنگ شهدا ندارند.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: باید به برخی افراد فهماند که شهدایی مثل حججی ها و احمد مشلب ها را همین آمریکایی ها با راه اندازی و پشتیبانی از داعش و تروریست ها به شهادت رسانده اند.

وی با بیان اینکه دشمنان در دفاع مقدس دانستند که با قدرت نرم انقلاب اسلامی توان مبارزه ندارند، گفت: امروزه باید مدافعان حرم را «مهاجمان به مرزهای دشمنان اهل بیت(ع)» نام گذاری کنیم؛ امروزه باید بدانیم دشمنان درصدد هستند تا راهی بیاندیشند که زمان نابودی خود را به تأخیر بی افکنند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با اشاره به اینکه دشمنان برای ارزش های دینی بدل سازی کردند، اظهار داشت: دشمنان جهاد را به ترور مبدل کردند و می خواستند فرهنگ شهادت را از بین ببرند که خوشبختانه کارشان نگرفت و با شکست مواجه شدند؛ این آخرین تیری بود که در ترکه داشتند که با عنایات خداوند مهار شد.

وی در پایان یادآور شد: یکی از رازهای مهم و محوری که مانع بدل سازی های دشمن شد، وجود فرهنگ سیدالشهدایی در زندگی های ما است که پشت همه نقشه های دشمنان را به خاک زد./841/پ202/ی

ارسال نظرات