۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۵۱۷۲۳۳
امام جمعه دلگان:

وزارت ارشاد در راستای تقویت فرهنگ‌پذیری دینی گام بردارد

امام جمعه دلگان با بیان اینکه فرهنگ‌پذیری نخستین و عمیق‌ترین مرحله پذیرش فرهنگ است گفت: این مقوله اهمیت فراوانی در رفع آسیب های اجتماعی دارد؛ از این رو وزارت ارشاد باید در این راستا گام بردارد.
حجت الاسلام عظيم بامری، امام جمعه دلگان

حجت الاسلام عظیم بامری، امام جمعه دلگان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان مهمترین وظیفه وزارت ارشاد را تقویت بنیان‌های اعتقادی براساس هویت دینی دانست و گفت: متأسفانه وزارت ارشاد جز در بحث فیلم‌های فجر و دفاع مقدس موفق نشده از توان ابزاری هنر و سینما به درستی استفاده کند.

وی با اشاره به عملکرد انفعالی این نهاد در مقابله با تهاجم فرهنگی عنوان کرد: وزارت ارشاد آنچنان که انتظار می‌رود نتوانسته در مقابل تهاجم گسترده غرب در راستای استقرار باورهای اسلامی و هویت ملی گام بردارد.

حجت الاسلام بامری در پایان با تأکید بر اینکه وزارت ارشاد در دولت دوزادهم باید در جهت تقویت فرهنگ پذیری دینی، شوراهای فرهنگی و عمومی و نظارت بر ساخت فیلم‌ها به ویژه فیلم‌های سینمایی گام بردارد خاطرنشان کرد: امروزه جامعه به سمت بی‌بندوباری و ناهنجاری‌هایی از قبیل طلاق سوق داده شده است؛ از این رو این نهاد باید در راستای تقویت ارزش‌های دینی و مبانی اسلامی، حفظ حیا و حرمت و رفع معضلات فرهنگی اقدامات جدی به کار گیرد./۸۳۱/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات