۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۹
کد خبر: ۵۱۷۱۶۵
معاون تهذیب حوزه علمیه استان ایلام:

احترام گذاشتن به فرزند از ضروریات تربیت اسلامی است

معاون تهذیب حوزه علمیه استان ایلام با بیان اینکه احترام گذاشتن به فرزند یکی از ضروریات تربیت اسلامی است، گفت: هیچگاه نباید با فرزندان با توهین و تحقیر صحبت شود؛ زیرا سبب سرخورده شدن و ایجاد خلأ روحی و روانی در آنها خواهد شد.
تربیت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام تمرخانی، معاون تهذیب حوزه های علمیه استان ایلام، عصر امروز در مسجد ثقلین ایلام اظهار داشت: یکی از مسؤولیت های مهم والدین پرورش عزت نفس مثبت در کودکان است.

وی افزود: والدین باید کودک را طوری پروش دهند که احساس کاملا خوب و مثبتی نسبت به خود داشته و برای خود ارزش قائل باشد.

حجت الاسلام تمرخانی خاطر نشان کرد: اگر پدر و مادر در درون کودک خود حس مثبت و اعتماد نفس بالا ایجاد کردند استعداد های او شکوفا شده و میل به زندگی در او بیشتر خواهد شد.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان ایلام تصریح کرد: باید همواره به فرزندانمان بگوییم دوستشان داریم تا عزت نفس مثبت در درون آنها بوجود آید و این اولین گام در جهت ایجاد پرورش این حس است.

وی ادامه داد: محبت برای رشد روحی و جسمی کودک ضروری است؛ زیرا اگر محبت والدین نباشد این بچه سرخورده شده و مشاهده می شود کودکان بی سرپرست فاقد احساس و بی تفاوت هستند که علت آن عدم دیدن وحبت از والدین بوده است.

حجت الاسلام تمرخانی با بیان اینکه پدر و مادر باید با رفتار و گفتار محبت آمیز اعتماد کودک را به خود جلب کنند، گفت: احترام گذاشتن به فرزند یکی از ضروریات تربیت اسلامی است و هیچگاه نباید با توهین و تحقیر با آنها صحبت شود زیرا که سبب سرخورده شدن و ایجاد خلاء روحی و روانی خواهد شد.

این مدرس حوزه با شاره به اینکه از توصیه های موکد دین اسلام تکریم و احترام به فرزندان است گفت: رابطه صحیح با گفتار نیکو و مناسب با فرزندان، خوب گوش دادن و توجه به حرف های آنها از وظایف مهم والدین در تربیت فرزند است.

وی تاکید کرد: کودکانی هستند که هنوز مسلط به گفتار مناسب نیستند، که اینها نیازمند پاسخ و رفتار مناسب از طرف پدر و مادر هستندو نباید با بی اعتنایی و تمسخر با آنها رفتار کرد.

حجت الاسلام تمرخانی در پایان یادآور شد: کودکان نیاز به تحسین و قدردانی دارند پس باید به آنها اهمیت بدهیم و نباید فقط به بچه هایی که جذاب، باهوش، سازگار و سالم هستند توجه کنیم، البته در این زمینه باید به کودکانی که در جهاتی پایین تر هستند توجه بیشتر شود و نباید احساس خلا و کمبود درون آنها ایجاد شود که این سبب گوشه گیری و عدم اعتماد به نفس آنها خواهد شد./۸۷۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات