۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۴
کد خبر: ۵۱۷۱۱۴
شهردار قم مطرح کرد؛

ضرورت تشکیل اتاق فکر در زمینه ارزیابی فعالیت‌های آمران به معروف

شهردار قم خواستار تشکیل اتاق فکر در زمینه ارزیابی و تشخیص میزان موفقیت و نقاط ضعف و قوت فعالیت‌های آمران به معروف در سطح استان شد.
سقاییان نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید مرتضی سقاییان نژاد، شهردار قم در دیدار اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم با آیت الله سید محمد سعیدی که در سالن محراب حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به اینکه طی سال های اخیر همکاری شهرداری قم با ستاد امر به معروف و نهی از منکر بسیار مطلوب بوده است، گفت: شهرداری از تمام امکانات خود برای کمک به این ستاد استفاده کرده است.

وی با اشاره به اینکه برای مشخص شدن میزان موفقیت ها و ارزیابی عملکرد در راستای ادامه راه و رسیدن به هدف مطلوب باید در سطح استان نهادی برای ارزیابی فعالیت آمران و نهادهای اجرایی رد زمینه تشکیل شود، گفت: براین اساس ضرورت تشکیل اتاق فکر در این زمینه جدی به نظر می رسد.

شهردار قم تصریح کرد: با بررسی و ارزیابی عملکرد نقاط ضعف و قوت مشخص شده و با برطرف کردن این آسیب ها می توان با توان بیشتری در راستای احیای این فریضه الهی در سطح استان قدم برداشت.

سقاییان نژاد با تأکید براینکه باید از موازی کاری در زمینه اجرای برنامه های مرتبط با فریضه امر به معروف و نهی از منکر پرهیز کرد، گفت: موازی کاری اثر بخشی یک فعالیت را تحت الشعاع قرار داده و اجازه نمی دهد که استفاده درستی از بودجه صورت گیرد؛بنابراین در زمینه اجرای فعالیت های فرهنگی به ویژه در زمینه امر به معروف و نهی از منکر باید میان نهادهای مختلف هماهنگی صورت گیرد.

شهردار قم اظهار کرد: رصد برنامه ها از نظر کیفی و کمی و ارتقاء برنامه ها و فعالیت ها در قالب مناسب امری اجتناب ناپذیر است که نیاز به توجه جدی دارد.

سقاییان نژاد با بیان اینکه نهادینه کردن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر نیازمند حرکت و اقدام هماهنگ و همزمان نهادهای اجرایی مختلف در سطح استان است، یادآور شد: اگر هر دستگاهی به تنهایی و بدون هماهنگی با دیگران در زمینه اجرای این فریضه اقدام کند ضمن اینکه عملکرد سایر نهادها را تحت الشعاع قرار می دهد؛ موجب سردرگمی مردم نیز می شود بنابراین همانطور که بیان شد حرکت هماهنگ و همزمان یکی از مهم ترین عوامل موفقیت در زمینه نهادینه سازی فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است./968/پ202/ی

ارسال نظرات