۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۵۱۷۰۲۹
مدیر مدرسه علمیه امام خمینی مطرح کرد؛

ضرورت تقویت ارتباط والدین طلاب و حوزه های علمیه

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه با اشاره به ضرورت ارتباط خانواه طلاب با حوزه های علمیه و آگاهی از وضعیت آنها، گفت: این ارتباط از نکات مورد غفلت در حوزه های علمیه است.
حجت الاسلام ارجمندی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام جواد ارجمند، مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه پیش از ظهر امروز در جمع طلاب جدیدالورود و والدین آنها با بیان اینکه انسان گاه با ملاک‌های مادی لطف الهی را نسبت به خود مورد سنجش قرار می دهند، اظهار داشت: هر کس نعمت‌های الهی را در زندگی خود نبیند انگیزه عمل و عبادتش کم خواهد شد.

وی ادامه داد: این بی انگیزگی در بندگی الهی انسان را دچار بدبختی و شقاوت خواهد کرد و به عذاب و محرومیت های اخروی دچار خواهد شد، انسان باید توجهات الهی را در زندگی خود در نکات دیگر بیابد، در روایت وارد شده است که اگر خداوند خیری را برای بنده خود بخواهد به او توفیق تفق در دین خواهد داد.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه با بیان اینکه تفقه به معنای فهم عمق دین و سهم ویژه از دین داری است، افزود: دین دانی غیر از دین داری است، هر انسانی توفیق فهم عمیق دین و حضور در سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) و سپاه تبلیغ و تببین دین را نخواهد داشت، انسان باید نعمت های الهی را با این نگاه ببینیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر انسان با این ملاک توجه الهی را نسبت به خود سنجش کند متوجه الطاف الهی خواهد شد، انسان گاهی توفیق تربیت طلبه را خواهد داشت و گاهی توفیق پدری سرباز مبلغ دین را خواهد داشت، این نعمت های بزرگی است که قابل قیاس با نعمت های دنیوی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین ارجمند تصریح کرد: عبارت «حی علی خیر العمل» در بیان امام صادق (ع) به معنای نصرت حضرت زهرا (س) است، امروز بزرگترین یاری دین و حضرت ولی‌عصر (عج) تأمین نیروی انسانی زبده در سپاه تبلیغی دین است، انسان باید بهترین فرزند خود را باید در اختیار بهترین امر یعنی تبلیغ دین قرار دهد.

وی با بیان اینکه اینکه اگر فرزند انسان طلبه باشد این خود بزرگترین افتخار است، گفت: اگر انسان قدر چنین نعمت هایی را نداند این نعمت را از دست خواهد داد، انسان باید قدر این منت و نعمت بزرگ الهی را بداند که فرزندش طلبه است، باید قدردان این نعمت بزرگ الهی بود تا ارزان از دست ندهیم.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نکات مغفول در حوزه های علمیه، ادامه داد: از جمله نکات مورد غفلت قرار گرفته در حوزه های علمیه، ارتباط میان والدین طلاب و مجموعه حوزه علمیه است، تلاش ما ایجاد این ارتباط برای وقوف خانواده طلاب بر شرایط علمی آنها است، ارائه کارنامه فصلی به خانواده طلاب از این برنامه ها است.

وی حوزه های علمیه را یک نهاد مردمی دانست و ابراز داشت: حمایت از حوزه های علمیه یک وظیفه همگانی است، حوزه های علمیه مراکز علمی است و نیازمند حضور با اراده طلاب و حمایت خانواده آنها است، همت ما باید حمایت از مدافعان حریم دین باشد که در حقیقت این روحانیت است که مربیان مدافعان حرم هستند./854/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات