۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۱
کد خبر: ۵۱۵۱۷۸
کارشناس طب اسلامی مطرح کرد؛

اثر زیانبار سودا بر جنین/ استرس افزایش دهنده بیماری قند

استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به اینکه سردی مزاج پدر و مادر به جنین منتقل می شود، گفت: جنین سودایی و غلبه سودا بر جنین موجب عدم تشکیل قلب جنین می شود.
شریف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم شریف، استاد حوزه علمیه خواهران شامگاه امروز در رواق حضرت خدیجه(س) آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه باید استرس بیش از حد، وسواس فکری و افسردگی را در نوجوانان درمان کرد، گفت: استرس زیاد در نوجوانی زمینه غلبه سودا را در جوانی در بدن فراهم می کند در نتیجه در دروان نوجوانی باید سودا را در بدن درمان کرد تا در جوانی دختران و پسران جوان برای فرزندآوری دچار مشکل نشوند.

وی افزود: زوج باید قبل از تشکیل نطفه و انعقاد نطفه اخلاط فاسد مانند سودا و بلغم را از بدن دفع کنند؛ زیرا در غیر این صورت جنین مستعد بیماری های روحی و جسمی ناشی از سردی می شود.

استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: در هنگام انعقاد نطفه نباید خشکی و سردی بر مزاج پدر و مادر غلبه کرده باشد زیرا این غلبه همانطور که بیان شد زمینه ساز بیماری های مختلف در جنین خواهد شد.

خانم شریف ادامه داد: نطفه هایی که غلبه سودای زیاد دارند قلب آنها تشکیل نمی شودکه متأسفانه این موضوع امروزه به شدت در بارداری ها مشاهده می شود زیرا براساس طب اسلامی سودایی بودن نطفه مانع تشکیل قلب می شود.

وی افزود: پدر و مادرانی که طبیعت آنها سرد است بهتر است قبل از اقدام به فرزند آوری اصلاح مزاج لازم را داشته باشند تا نطفه تکشیل شده یک نطفه گرم و تر باشد که از طراوت و سلامت لازم برخوردار باشد.

استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: اصلاح مزاج به وسیله تغییر رژیم غذایی، دارو و سایر روش ها ممکن است.

خانم شریف ادامه داد: مهم ترین آزمایشی که زوج های جوان باید قبل از بارداری انجام دهنداین است که اختلالات فیزیکی غلبه بلغم و سودا نداشته باشند، زیرا غلبه سودا و بلغم در آزمایش مشخص نیست؛ بنابراین باید قبل از اقدام به بارداری اصلاح مزاج شوند.

وی تصریح کرد: تست قند در دوران بارداری خیلی مهم است و باید قند ناشتای زوج ها به ویژه مادر زیر 90 باشد و علت اینکه امروزه دیابت و قند زیاد شده است، عدم تحرک بوده و باید جوان ها و نوجوانان تحرک زیادی داشته باشند تا قند اضافه در بدن بسوزد زیرا دیابت هم برای جنین و هم برای مادر خطرناک است بنابراین قبل از بارداری با اصلاح قند باید سلامت جنین و مادر را تضمین کرد.

استاد حوزه علمیه خواهران ادامه داد: باید دقت کرد که استرس نیز قند را در بدن افزایش می دهد بنابراین زوج هایی که می خواهند باردار شوند باید از استرس پرهیز کرده و در هنگام آرامش روحی اقدام به بارداری و فرزند دار شدن کنند./968/پ۲۰۲/س                  

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
سادات
Iran, Islamic Republic of
۰۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱
سلام تو این دوران کرونا هیچ کس به آدم کمک نمیکنه من از اظطراب دارم میمیرم قصد بارداری هم دارم آخر الزمانه
0
0
****
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰
بادکترطب اسلامی مشورت کن خیلی کمک میکنه