۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵
کد خبر: ۵۱۴۴۲۰
استاد حوزه علمیه:

نباید به دلیل احتمال خطر جلوی حج را گرفت

نویسنده و پژوهشگر حوزوی با بیان اینکه نباید به دلیل احتمال خطر جلوی حج را گرفت، گفت: ملی گراهای خائن شبهاتی در زمینه امنیت حج مطرح و عنوان می کنند که چرا هزینه های حج به مستضعفان و نیازمندان اختصاص داده نمی شود، اما نسبت به سفرهای خارجی پر هزینه و عیاشی هایی که انجام می شود، هیچ اعتراضی ندارند.
حجت الاسلام سید محمدرضا غیاثی کرمانی

حجت الاسلام سیدمحمدرضا غیاثی کرمانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، حج را عامل هوشیاری و بیداری مسلمانان جهان دانست و گفت: حج کنگره عظیمی است که تمامی مسلمانان هر ساله در یک ایام و مکان خاص دور هم جمع می شوند.

نویسنده و پژوهشگری حوزوی با بیان این که اسلام بر گردهمایی و وحدت مسلمانان تأکید زیادی دارد، ابراز کرد: اغلب دستورات اسلام بر گردهمایی است؛ نماز جماعت را برای سه وعده روزانه، نماز جمعه برای اجتماع هفتگی و حج برای اجتماع سالانه مسمانان قرار داده شده است.

وی به ویژگی حج اشاره کرد و اظهار داشت: منفعت هایی که برای مسلمانان در وحدت و اجتماع متصور است، در حج فراهم و گسترده می شود؛ یکی از این فواید آگاهی، هوشیاری و بیداری است.

استاد حوزه علمیه قم، متوجه شدن نسبت به مشکلات موجود در کشورهای اسلامی را دیگر ویژگی کنگره عظیم حج دانست و ادامه داد: در این فریضه الهی مسلمانان جهان گرد هم آمده و برای رفع آن ها اقدام میکنند.

وی با بیان این که حج منافع سیاسی ، اقتصادی اجتماعی و فرهنگی برای مسلمانان فراهم می آورد، افزود: لازمه برگزاری حج، ایجاد امنیت برای حجاج است؛ چرا که مسلمانان از ملیت های گوناگون با آداب و رسوم مختلف حضور پیدا کرده و زیر پرچم وحدت اجتماع می کنند؛ از همین جهت نهایت کوشش و تلاش برای امنیت این حجاج باید فراهم شود و کشورها باید مطمئن شوند که امنیت برای حجاج برقرار است.

حجت الاسلام غیاثی کرمانی در ادامه سخنان خود بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران به نسبتی از اطمینان درباره امنیت حجاج رسیده و تعهدات لازم را از عربستان گرفته است و جای نگرانی وجود ندارد.

وی طراح شبهات درباره حج را خائن خواند و گفت: ملی گراهای خائن شبهاتی در زمینه امنیت حج مطرح و عنوان می کنند که چرا هزینه های حج به مستضعفان و نیازمندان اختصاص داده نمی شود، اما نسبت به سفرهای خارجی پر هزینه و عیاشی هایی که انجام می شود، هیچ اعتراضی ندارند.

نویسنده و پژوهشگر حوزوی در پایان تأکید کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی بر وجود امنیت تأکید دارد و اگر هم شخصی در این راه آسیب ببیند، نباید جلوی این فریضه الهی گرفته شود؛ همانطور که احتمال وقوع حادثه برای افراد در خانه و داخل کشور نیز وجود دارد؛ پس نباید به دلیل احتمال خطر جلوی حج را گرفت و به این که خدای متعال بهترین حافظ مسلمانان است، اعتقاد داشته باشیم./840/ ۳۰۲/ص

ارسال نظرات