۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۵۱۴۳۰۳

مراسم چهلمین روز درگذشت آ‌یت الله فقیه سبزواری برگزار شد

مراسم بزرگداشت چهلمین روز درگذشت مرحوم آیت الله سید صادق فقیه سبزواری در مسجد امام حسن عسکری(ع) برگزار شد.
آیت الله فقیه سبزواری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت چهلمین روز درگذشت مرحوم آیت الله سید صادق فقیه سبزواری استاد حوزه علمیه قم پنجشنبه شب در مسجد امام حسن عسکری(ع) برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این مراسم شخصیت های حوزوی و اقشار گوناگون مردم حضور داشتند و نمایندگان بیوت و دفاتر مراجع تقلید از دیگر حاضران در این مراسم بودند.

حاضران در این مراسم بزرگداشت با قرائت قرآن کریم و ذکر فاتحه یاد و خاطره مرحوم آیت الله فقیه سبزواری را گرامی داشتند و برای این استاد برجسته حوزه علمیه علو درجات را از خداوند متعال خواستار شدند.

در این برنامه حجت الاسلام محمدباقر شریعتی نیا، استاد حوزه علمیه قم به ایراد سخن پرداخت و با بیان این که آیت الله فقیه سبزواری دارای ویژگی های اخلاقی فوق العاده ای بود، اهمیت فقه و فقاهت از منظر اسلام را تبیین کرد.

وی افزود: براساس روایات ائمه طاهرین(ع) اگر خداوند برای بنده ای خیر اراده کند او را نسبت به دین فقیه کرده ودر دنیا بی رغبتی و زهد به او عنایت می کند، فقه و فقاهت ارزش بالایی در اسلام دارند که باید پاس داشته شوند.

حجت الاسلام شریعتی نیا با بیان این که فقیه و عالم باید زمان شناس بوده و پرهیزکاری پیشه کند و به دنیا وابستگی نداشته باشد، اظهار داشت: اگر انسان تابع عالم ربانی باید اهل نجات خواهد بود و از گمراهی ها نجات پیدا می کند.

وی ادامه داد: وظیفه حوزه های علمیه، طلاب و روحانیت این است که تفقه در دین داشته باشند و پس از آن به انذار و تبلیغ دین بپردازند تا مردم از مهلکه و افتادن در دام فساد نجات پیدا کنند، از این رو کار و رسالت حوزویان بسیار مهم و حساس است که باید به خوبی انجام شود./1323/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات