۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۸
کد خبر: ۵۱۴۲۴۴
امام جمعه شهرستان آران و بيدگل:

نماز جمعه در مقابل فتنه های دشمن نقش کليدي دارد

امام جمعه شهرستان آران و بيدگل، سياست کلي ائمه جمعه کشور را نقد منصفانه و دفاع واقع بينانه دانست و گفت: نماز جمعه نخستین قرار گاه فرهنگي است كه در مقابل فتنه ها نقش کليدي دارد.
حجت الاسلام سيد محمد موسوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام سيد محمد موسوي بعد از ظهر امروز در آستان مقدس هلال ابن علي به مناسبت پنجم مرداد ماه سالروز نخستین اقامه نماز جمعه، از نماز جمعه بعنوان با شكوع ترين عبادت هفته نام برد و افزود: نماز جمعه قبل از هر چيزي عبادت بزرگي است كه دستاورد عمومي آن تلطيف روح و جان و شستن  دل از آلودگي‌هاي معاصي و زدودن زنگار گناه از قلب است.

وي افزود: نماز جمعه به لحاظ اجتماعي و سياسي نيز بعنوان يک کنگره عظيم هفتگي مطرح است که بعد از کنگره حج اجتماع اسلامي محسوب مي شود كه اين اجتماع عظيم و پرشکوه منشا برکات زيادي براي مومنان و اسلام است.

حجت الاسلام موسوي از آگاهي بخشيدن به مردم در زمينه معارف اسلامي و رويداد‌هاي مهم اجتماعي و سياسي به عنوان يكي از دستاوردهاي نماز جمعه نام برد و گفت: ايجاد همبستگي و انسجام هر چه بيشتر در ميان صفوف مسلمين، تجديد روح ديني و نشاط معنوي براي توده مردم مسلمان و جلب همکاري و مساعدت براي حل مشکلات از ديگر آثار و بركات نماز جمعه است.

امام جمعه شهرستان آران و بيدگل تأكيد كرد: نماز جمعه در واقع پلي بين مردم و دولت توسعه تعميق دانش و تبيين علمي، پرورش نيروهاي مومن و ارزش‌هاي اسلام ناب محمدي، ايجاد انگيزه فکري و معنوي در انجام وظايف فردي و اجتماعي، آماده سازي نيروهاي فرهنگي جهت مقابله با جنگ نرم و ناتوي فرهنگي است.

حجت الاسلام موسوي در ادامه با اشاره به اينكه، نماز جمعه طور خاص قرار گاه فرهنگي دفاع از ارزشهاي انقلاب و نظام اسلامي و قرارگاه اخلاق، ايمان، بصيرت و تقوا است خاطرنشان كرد: فرماندهي اين قرارگاه، ائمه جمعه هستند که در جهت پيشبرد اهداف عاليه نظام و ترويج فرهنگ نماز و حافظ ايمان و پايگاه مقاومت و هدايت ،و رهبري جامعه اين مسؤوليت را به عهده دارند.

وي، سياست کلي ائمه جمعه کشور را  نقد منصفانه و دفاع واقع بينانه دانست و اظهار داشت: نماز جمعه اولين قرار گاه فرهنگي است كه در مقابل فتنه ها نقش کليدي دارد و براساس فرمايش رهبر معظم انقلاب نماز جمعه  قلب فرهنگي هر شهري است و اهداف فرهنگي سياسي اجتماعي در نماز جمعه بايد براي مردم تبيين شود.

امام جمعه شهرستان آران و بيدگل، همچنين از نماز جمعه در جامعه اسلامي  به عنوان يک رسانه ديني نام برد و يادآور شد: دين مقدس اسلام همه امکانات و ظرفيت ها را به ميدان مي آورد تا در خدمت رشد و تعالي  انسان قرار داشته باشد.

به گفته وي، در بررسي و مطالعات تاريخ مشخص شده است، مسجد منبر و نماز جمعه از جمله مباحثي هستند که حکم رسانه‌ ديني را دارند و به وسيله آنها  به مسلمانها اطلاع‌رساني مي‌شود.

حجت الاسلام موسوي يادآور شد: نماز جمعه بعنوان محل ذکر و ياد خدا در جهت تعليم و تزکيه امت اسلامي گام برمي دارد چرا که اولين رسالت يک رسانه‌ ديني تعليم تزکيه افراد جامعه است.

لازم به ذكر است،پنجم مرداد ماه سال 58  سالروز اولين اقامه نماز جمعه به فرمان معمار کبير انقلاب امام خميني(ره) به امامت آيت الله طالقاني است./1307/پ202/ب1

ارسال نظرات