۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۱
کد خبر: ۵۱۴۰۱۷
در هفته آینده؛

بزرگترین رویداد جهانی المپیاد کامپیوتر ۲۰۱۷ به میزبانی ایران برگزار می‌شود

بزرگترین رویداد جهانی المپیاد کامپیوتر ۲۰۱۷ از شنبه هفته آینده تا جمعه با حضور ۸۵ کشور به میزبانی ایران برگزار می‌شود.
رایانه، کامپیوتر، هک، سایبر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حمید رضا عظمتی مدیر اجرایی المپیاد، امروز در نشست خبری المپیاد کامپیوتر 2107 به میزبانی ایران که در هتل آزادی برگزار شد، گفت: در سال 2012 تیم اعزامی ایران به المپیاد جهانی کامپیوتر پیشنهاد میزبانی ایران را به کمیته بین الملل ارائه کرد.
وی افزود: با درخشش‌هایی که تیم کشور ما در المپیادهای 2013 و غیره داشت کمیته بین الملل با این میزبانی موافقت کرد.
عظمتی درخصوص بودجه این طرح، بیان داشت: دولت سال گذشته بودجه‌ای برای آموزش و پرورش اختصاص داد تا مقدمات این رویداد بزرگ را آغاز کند بنابراین آموزش و پرورش میزبان این رویداد عظیم خواهد بود.
مدیر اجرایی المپیاد ادامه داد: برای برگزاری این رویداد با تلاش صدها ساعته ده کمیته علمی، فرهنگی، فنی، تشریفات، امنیتی و راهنما معین شد تا بتوانیم هفته آینده این رویداد علمی را برگزار کنیم.
وی با اشاره به افتتاحیه این رویداد، گفت: افتتاحیه این رویداد روز شنبه 7 مرداد و اختتامیه آن جمعه 13 مرداد خواهد بود. در این المپیاد 85 تیم چهار نفره از 84 کشور حضور خواهند داشت که در مجموع تعداد افراد شرکت کننده  قریب به 320 نفر خواهند بود.
عظمتی در پایان خاطر نشان کرد: روز گذشته اولین تیم سوئیسی وارد کشور شد که مابقی شرکت‌کنندگان نیز امروز و فردا به ایران خواهند آمد.
مدیر اجرایی المپیاد با اشاره به کشورهای شرکت کننده، گفت: امسال 85 کشور در این المپیاد شرکت خواهند کرد که کشور فلسطین برای اولین بار در این رویداد حضور خواهد یافت.
وی با قدردانی از همراهی برخی نهادها در برگزاری این رویداد، ابراز کرد: باشگاه دانش پژوهان جوان و مرکز استعداهای درخشان، دانشگاه شهید رجایی و دانشگاه صنعتی شریف در این رویداد همکاری خواهند داشت./807/پ
۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات