۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۵۱۳۸۶۵
کارشناس فرهنگی مطرح کرد؛

شبکه‌های اجتماعی فضایی برای تحقیر دختران و تخریب هویت آنان

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان گفت: فعالیت برخی رسانه ها و شبکه های اجتماعی در سایه انتشار متنهایی که خواسته و یا ناخواسته به شخصیت و هویت دختران لطمه می زند.
حجت الاسلام حسینی دانشگاه لرستان

حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی، مسؤول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به جایگاه دختران و نگاه دولت ها به این جایگاه بیان داشت: دختران جایگاه ویژه ای در آموزه های دینی دارند.

وی با اشاره به اینکه خداوند دختران را در جایگاهی قرار داده است که از نظر احساس و عاطفه قوی تر هستند، افزود: این قشر نیاز به عاطفه و ابراز محبت بیشتری دارند و جایگاه زنان و دختران باید همان گونه که آموزه های دینی تأکید دارد، گرامی داشته شود.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به عملکرد دولت ها نسبت به جایگاه دختران عنوان داشت: در یک جهت می توان گفت که دولتها ضعیف عمل کرده و در راستای گرامی داشتن شخصیت دختران و زنان آنطور که باید عمل نکردند.

وی در رابطه با خوب عمل نکردن دولت ها در برخی مواقع نسبت به جایگاه دختران یادآور شد: برخی مشاغل برای بانوان باید متناسب با جایگاه و منزلت این قشر باشد و رسالت بانوان فراموش نشود.

مسؤول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه لرستان با اشاره به نقش مادری و همسرداری بانوان خاطرنشان کرد: در موقعیتهای شغلی بانوان باید امتیازاتی برای این قشر در نظر گرفته شود که رسالت اصلی آنان فراموش نشود.

وی در ادامه با تأکید بر ضرورت توجه به بانوان خانه دار در کنار دیگر بانوان شاغل اظهار داشت: نباید از نقش تربیتی این قشر در جامعه غافل شد.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به در نظر گرفتن مرخصی برای بانوان شاغل در مواقع خاص بیان کرد: این اقدامی مناسب از سوی دولت بوده و در نظر گرفتن اینگونه امتیازات نشان می دهد که افزون بر موقعیت شغلی به رسالت اصلی مادران نیز پرداخته می شود.

وی با تأکید بر اینکه جایگاه بانوان و دختران باید به صورت عملی و به دور از شعار گرامی داشته شود، ابراز داشت: امروزه دشمن به خوبی می داند برای ضربه زدن به جامعه اسلامی باید به جایگاه دختران و بانوان ضربه بزند.

مسؤول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه لرستان به فعالیت شبکه های اجتماعی اشاره و عنوان داشت: امروزه این شبکه ها سبک هایی در جهت تخریب و تحقیر جایگاه زنان و دختران در پیش می گیرند.

وی اظهار داشت: رسانه های ما که برای خدمت به بشر و جامعه فعالیت می کنند باید با نشان دادن جایگاه، قداست و ویژگی دختران همگان را نسبت به منزلت و جایگاه این قشر آگاه و بیدار سازند و در سایه این فعالیت ها جلوی هجمه های رسانه های غربی را بگیرند.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه شبکه های اجتماعی خواسته و یا ناخواسته روزانه متنهایی منتشر می کنند که در جهت تحقیر دختران می باشد، گفت: امروز رسانه ها بستری برای تخریب جایگاه زن و تحقیر دختران است.

وی یادآور شد: این اقدامات آسیبهایی برای دختران و جامعه به همراه دارد که باید با هوشیاری و برنامه ریزی جلوی این فعالیتها گرفته شود./9459/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات