۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۹
کد خبر: ۵۱۳۸۰۰
استاد حوزه و دانشگاه:

دختران جامعه اسلامی آگاهی خود را نسبت به مسائل روز بیشتر کنند

استاد حوزه و دانشگاه گفت: دختران جامعه باید مطالعه داشته باشند و آگاهی خود را بیشتر کنند و ورود به مسائل روز و اهتمام به کارهای دینی جزء وظایف مسلمی است که زنان باید خود را موظف به انجام آنها بدانند.
کتاب حضرت معصومه

محبوبه اسماعیل زاده استاد حوزه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان با تبریک دهه کرامت گفت: آنچه که از مطالعه زندگانی پر برکت حضرت فاطمه معصومه(س) بدست می آید، تمام آن تعالیم والای دین مبین اسلام است که در مورد مقام دختر و زن گفته شده است و ما آن را در سیره زندگی عملی این بانوی گرامی مشاهده می کنیم.

وی افزود: همچنین آن تاکیدی که بر علم آموزی، دانش اندوزی و تربیت کودک از همان آغاز تفولیت شده است را ما در سیره این بانوی با کرامت می بینیم.

استاد حوزه و دانشگاه خاطر نشان کرد: حضرت فاطمه معصومه(س) از همان کودکی عالمه بودند، از این رو بحث فهیم وعالمه بودن وآگاه بودن آن حضرت به زمان و جامعه را در سیره حضرت زینب(س)و حضرت فاطمه زهرا(س) مشاهده می کنیم.

این کارشناس مذهبی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مورد دختران گفت: مقام معظم رهبری در سخنان خود سفارشی که به دختران جامعه می کنند این است که مطالعه داشته باشند و اگاهی خود را بیشتر کنند و ورود به مسائل روز و اهتمام به کارهای دینی جزء وظایف مسلمی است که زنان باید خود را موظف به انجام آنها بدانند، بنابراین این نکته بسیار مهمی است که ما باید امروزه  درسیره تربیت فرزندان خود مورد دقت نظر قرار دهیم.

اسماعیل زاده اظهار داشت: نکته دومی که ما می توانیم از سیره حضرت معصومه برداشت کنیم آن است که بانوان نباید به بهانه کسب علم و حضور در اجتماع هر گونه صحبت را با مردان و نامحرم داشته باشند، بر این اساس ما مشاهده می کنیم که حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت زینب(س)  حضرت فاطمه معصومه (س) جزء عالمه های زمان خود بودند ودر اوج عفت و حیا و تقوا به کارهای خود رسیدگی می کردند.

وی ادامه داد: متاسفانه امروزه یک بیماری در جامعه رایج شده که به سبب تاثیر فرهنگ مدرنیته غرب ایجاد شده است و بانوان ما بسیار طالب این هستند که دیدیده شوند و به حضور فیزیکی پررنگ آنها در جامعه توجه شود، این نوع حضور و دیده شدن را اسلام نمی پذیرد، با این نگاه زن دیگر نمی تواند در جامعه حضور داشته باشد و از مسائل روز اگاهی پیدا کند در حالی که در کمال رعایت حجاب، تقوا و حیا می توان حضوری تأثیرگذار و بی شائبه در جامعه داشت.

کارشناس مذهبی یادآور شد: رابطه عاطفی که حضرت معصومه(س) با پدر بزرگوارخود داشتند می تواند الگو و سرمشق پدران امروز ما باشد که گمان نکنند تنها وظیفه آنها برطرف کردن نیاز مادی فرزندان است بلکه در کنار آن وظیفه دارند ارتباط روحی و روانی با دختران خود داشته باشند و به آنها مهر بورزند.

اسماعیل زاده در پایان گفت: از همان اول دختران را باید نسبت به وظایف خود که همان وظایف مادری است آشنا کنیم، همچنین حضور در جامعه به شکل صحیح، درست، تقویت تقوا و عصمت و خلوص نیت باشد، از این رو قبر مطهر آن حضرت برای ایران و دنیای اسلام سرچشمه برکات و نعمات شده به خاطر خلوص نیتی بود که آن حضرت در سراسر زندگی خود داشتند و هرچه  زمان بیشتری می گذرد بیشتر از کرامات آن حضرت آشکار می شود./866/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات