۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۵۱۳۶۰۷
نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران:

نماز جمعه عامل تقویت آگاهی و بینش سیاسی مردم است

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه عاملی در تقویت آگاهی و بینش سیاسی عموم مردم است، گفت: مطالبی که از سوی ائمه جمعه در خطبه ها مطرح می شود سبب آگاهی مردم نسبت به مسائل روز جهان خواهد شد.
امام جمعه فریدونکنار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فریدونکنار، حجت الاسلام سید محمود جلالی، نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار اعضای ستاد نماز جمعه شهرستان فریدونکنار با اشاره به در پیش بودن پنجم مرداد، سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در تهران، گفت: پس از پيروزي انقلاب در پنجم مرداد 58 مصادف با سوم رمضان، نخستین نماز جمعه در تهران به دستور امام راحل با امامت آيت‌الله سيد‌محمود طالقاني اقامه شد و پس از آن در مراكز استان‌ها به تدريج نماز جمعه برگزار شد.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران در ادامه با هم ارزیابی کردن جایگاه نماز جمعه در نظام دینی، پایگاه نماز جمعه را سد محکمی در برابر توطئه ها و هجمه های سنگین دشمنان علیه اسلام و انقلاب دانست.

وی با بیان این که تربیون های نماز جمعه عامل وحدت در جامعه اسلامی هستند، افزود: ملت بزرگ ایران اسلامی هر هفته با حضور گسترده خود در صفوف به هم پیوسته نماز جمعه وحدت و همبستگی خود را به رخ جهانیان می کشند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمن همواره از تربیون های نماز جمعه هراسان بوده است، خاطرنشان کرد: سخنانی که امام جمعه در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه هر هفته بیان می کند اثربخشی بسیار مناسبی در سطج جامعه خواهد داشت.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران، نقش نماز جمعه در استحکام پایه های انقلاب اسلامی را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: ائمه جمعه دستاوردهاي انقلاب را براي مردم تبيين كرده و با اطلاع‌رساني به مردم دلگرمي، قوت قلب و اميد می دهند.

حجت الاسلام جلالی با بیان این که دشمن همواره تلاش کرد تا این پایگاه مهم دینی و سیاسی را تضعیف کند، تصریح کرد: اما هوشیاری و بصیرت ملت ایران هر روز بر تقویت جایگاه نماز جمعه افزوده است.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران از نماز جمعه به عنوان یکی از رویش های مهم انقلاب شکوهمند اسلامی ایران یاد کرد و گفت: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و با وجود سفارش های دینی در این باره، رژیم فاسد پهلوی اجازه برگزاری چنین اجتماع وحدت بخشی را نمی داد.

امام جمعه فریدونکنار با بیان این که انقلاب اسلامی بستری را برای برگزاری هر چه باشکوه تر نماز عبادی سیاسی جمعه فراهم کرد، تصریح کرد: امروز تقویت این پایگاه وحدت بخش  عبادی سیاسی در نظام اسلامی یک ضرورت انکارناپذیر است.

حجت الاسلام جلالی با اشاره به این که نماز جمعه، پایگاهی دشمن شکن است که بسیاری از توطئه ها را خنثی می کند، خاطرنشان کرد: بسیاری از توطئه های دشمنان انقلاب اسلامی با روشنگری و آگاهی دادن ائمه جمعه در نماز عبادی سیاسی جمعه خنثی می شود.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی همواره از تربیون های مختلف تبلیغاتی سعی در تضعیف این پایگاه وحدت بخش در جامعه اسلامی هستند، تصریح کرد: اما به کوری دشمنان آنها نماز عبادی سیاسی جمعه هر روز باشکوه تر برگزار می شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمن نماز های جمعه را سدی در برابر اهداف و نقشه های شوم خود می داند، خاطرنشان کرد: هوشیاری و بصیرت بالای ائمه جمعه در تبیین مسائل مهم سیاسی روز از بسیاری از بحران های احتمالی در کشور جلوگیری می کند.

حجت الاسلام جلالی یکی از تلاش های دشمنان علیه انقلاب اسلامی را کمرنگ جلوه دادن حضور مردم در صفوف نماز جمعه برشمرد و گفت: دستگاه های دروغ پراکنی بدخواهان انقلاب اسلامی همواره با انتشار اخبار کذب تلاش می کنند حضور عموم مردم در صفوف نماز جمعه را کمرنگ جلوه دهند، این در حالی است که مردم با بصیرت و هوشیار کشورمان همواره حضوری پررنگ در این نماز عبادی سیاسی داشته و دارند.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که امام جمعه با رصد دقیق اوضاع سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کشور مطالب ارزشمندی را در خطبه های عبادی سیاسی مطرح می کند، تصریح کرد: همه تلاش ائمه جمعه رشد و تعالی انقلاب اسلامی و خنثی کردن توطئه ها و هجمه های دشمنان است.

حجت الاسلام جلالی با اشاره به این که ائمه جمعه امروز رسالت بسیار مهمی در تبیین آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی برعهده دارند، خاطرنشان کرد: با توجه به تلاش دشمن برای کمرنگ کردن اصول مهم انقلاب اسلامی، امروز ائمه جمعه به عنوان افراد تأثیر گذار در جامعه باید در تریبون نماز جمعه بیشتر به مسائل پیرامون انقلاب بپردازند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز کشورمان با توطئه های بسیاری دست و پنجه نرم می کند، افزود: باید از همه ظرفیت های موجود برای تقویت جایگاه انقلاب در عرصه های مختلف بهره گیریم که پایگاه نماز جمعه یکی از ظرفیت های مهم تقویت انقلاب اسلامی است.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمن به دنبال کمرنگ کردن حضور مردم در صفوف نماز جمعه است، تصریح کرد: دشمنان انقلاب اسلامی باید بدانند که ملت هوشیار و با بصیرت ایران اسلامی هیچ گاه عرصه های مهم انقلاب اسلامی نظیر نماز جمعه را ترک نخواهند کرد.

حجت الاسلام جلالی همچنین بر ضرورت حضور پررنگ تر مسؤولان در صفوف نماز جمعه تأکید کرد و گفت: حضور مدیران و مسؤولان در نماز عبادی سیاسی جمعه الگویی مناسب برای حضور دیگر اقشار مختلف مردم است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به اين كه تاكنون نماز جمعه منشأ خيرات و بركات زيادي براي نظام مقدس جمهوري اسلامي بوده است، ادامه داد: ائمه جمعه در ارتباط با طرح مسائل اخلاقي، در خطبه اول دعوت مردم به تقوا، زهد، فضائل انساني و اجتناب از فاصله گرفتن از ارزش‌ها و ناهنجاري‌هاي اجتماعي و در خطبه دوم با مطرح كردن اوضاع سياسي، امنيتي و حفاظتي منطقه، كشور و دنياي اسلام را مورد بحث قرار مي‌دهند.

وی با بیان این که خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه عاملی در تقویت آگاهی و بینش سیاسی عموم مردم است، گفت: مطالبی که از سوی ائمه جمعه در خطبه ها مطرح می شود موجب آگاهی مردم نسبت به مسائل روز جهان خواهد شد. 

حجت الاسلام جلالی مهم‌ترين خصوصيت نماز جمعه جمهوري اسلامي ايران را استقلال ائمه جمعه دانست و ادامه داد: ائمه جمعه به نظام جمهوري اسلامي وابسته بوده و تحت فرامين مقام معظم رهبري هستند و وابسته به دولت و هيچ گروه و جناحي نبوده و هيچ‌گاه تحت تأثير گروه‌هاي سياسي واقع نشده‌‌اند./۹۵۰/پ202/ب1

ارسال نظرات