۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۵۱۳۵۵۹
حجت الاسلام رضوی مهر:

آیت‌الله مشکینی همیشه وفادار به انقلاب و رهبری بود

عضو هیأت رییسه مجمع نمایندگان طلاب گفت: آیت‌الله مشکینی معلم حوزه انقلابی بود و خود یک استاد انقلابی، مثال زدنی و دوست داشتنی در حوزه علمیه بود.
حجت الاسلام رضوی مهر

حجت الاسلام سیدجلال رضوی مهر در گفتوگو باخبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به دهمین سالگرد عروج آیتالله مشکینی، گفت: وجود مبارک آیتالله مشکینی از ابتدا تا پایان عمر شریفشان برکتی بی نظیر برای اسلام، انقلاب و حوزههای علمیه بود.

وی افزود: آیتالله مشکینی شخصیتی عالم، متقی، عالم به زمان، شکنجه شده در زندان های ساواک و بارها در تیررس نقشه شوم منافقان برای ترور بود.

عضو هیأت رییسه مجمع نمایندگان طلاب با بیان این که آیت الله مشکینی توانست در مکتب علمی برگرفته از روح خدا خمینی کبیر شاگردان کثیری را به حوزه های علمیه تحویل داده و تربیت نماید، بیان داشت: این عالم بزرگوار از جمله افراد نادری بود که در حد مرجعیت توان علمی خود را ارتقاء داد، اما هرگز از رکاب انقلاب، وفاداری به امام خمینی(ره) و تعهد نسبت به رهبر معظم انقلاب شانه خالی نکرد.

حجت الاسلام رضوی مهر ادامه داد: این معلم اخلاق که دروس و اخلاقش در فیضیه طراوت و نشاط معنوی به خیل عظیم حوزویان می بخشید، گاهی با لباس رزم در میدان نبرد حاضر میشد و با رمز عملیات، دعا و نیایش رزمندگان را علیه بعثی های غاصب ترغیب می کرد.

وی اظهار داشت: آیت الله مشکینی در تفسیر، فقه، اصول، کلام و فلسفه مجاهدتی قابل تحسین داشت و توفیق پیدا کرد در زمان حیات شریف امام خمینی(ره) و بعد از ایشان امام جمعه قم شود.

عضو هیأت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این که تألیفات علمی آیت الله مشکینی دلالت بر روح بزرگ شخصیتی ایشان دارد، گفت: باید ولایتمداری، ذوب در امام بودن و تخلق به اخلاق پسندیده را از این عالم بزرگوار آموخت.

وی خاطرنشان کرد: آیت الله مشکینی معلم حوزه انقلابی بود و خود یک استاد انقلابی، مثال زدنی و دوست داشتنی در حوزه علمیه بود.

حجت الاسلام رضوی مهر افزود: ایشان ستاره آسمان افکار خمینی(ره) کهکشان مسیر عشقی بود که هجرت و تبعید را به جان خرید؛ اما هرگز شانه از بار مسؤولیت و تکلیف خالی نکرد و همواره چه در مجلس قانون گذاری و چه در مجلس خبرگان سنگربان انقلاب اسلامی بود.

وی در پایان اظهار داشت: باید آیت الله مشکینی را از جمله یاران وفادار خمینی کبیر، شاگرد برجسته امام راحل و حامی بی نظیر رهبری و یاوران انقلاب دانست./907/ ۳۰۲/ص

ارسال نظرات