۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۸
کد خبر: ۵۱۳۴۶۴
حجت الاسلام حسینی خبر داد؛

درخشش حافظان قرآن کریم آذربایجان شرقی در آزمون اعطای مدرک تخصصی

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی از قبولی ۱۰۵ نفر از حافظان قرآن استان در آزمون اعطای مدرک تخصصی حفظ خبر داد.
حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به گسترش فعالیت های قرآنی در استان اظهار داشت: به دنبال ترویج جدی فرهنگ قرآنی در جامعه هستیم که این امر بدون نقش‌آفرینی و مشارکت نهادهای مدنی غیرممکن است.

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم در کشور خاطرنشان کرد: برای این منظور اقدامات گسترده و مختلفی از سوی نهادها و سازمان‌های مختلف صورت گرفته که بایستی از موارزی‌کاری پرهیز کرد و با هدف رویه و هدف مشترک حرکت کنیم.

حجت الاسلام حسینی با بیان این‌که ۱۰۵ نفر از حافظان قرآن استان در آزمون اعطای مدرک تخصصی حفظ سال ۱۳۹۶ در مرحله اول قبول شده‌اند، تصریح کرد: آزمون اعطای مدرک تخصصی حفظ سال ۱۳۹۶ با استناد به مصوبه ۵۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی و به منظور استفاده از مزایای این طرح توسط حفاظ و با موضوع سازمان دارالقرآن الکریم برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که در این آزمون ۲۷۳ حافظ از آذربایجان شرقی در رشته های ۲۰،۱۰،۵ و ۳۰ جزء شرکت کرده و ۱۰۵ نفر در مرحله اول پذیرفته شده اند، گفت: از این تعداد ۷ نفر در حفظ پنج جزء، ۳۸ نفر در حفظ ۱۰ جزء، ۱۶ نفر در حفظ بیست جزء و ۴۴ نفر در حفظ کل پذیرفته شده اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با بیان این‌که دارندگان مدارک تخصصی از امتیازات ویژه‌ای بهره مند می شوند، تصریح کرد: معادل‌سازی مدارک تخصصی حفظ با مدارک دانشگاهی برای حافظان شاغل در دستگاه‌ها و نهادهای دولتی از جمله تسهیلاتی است که برای دارندگان مدارک تخصصی حفظ در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: بر این اساس به ترتیب دارندگان مدرک درجه یک حفظ قرآن در صورت اشتغال در مراکز دولتی از حقوق و مزایای دکتری، دارندگان مدرک درجه دو از حقوق و مزایای کارشناسی ارشد، دارندگان مدرک درجه سه از حقوق و مزایای کارشناسی، دارندگان مدرک درجه چهار از حقوق و مزایای کاردانی و دارندگان مدرک درجه پنج نیز از حقوق و مزایای دیپلم بهره مند می‌شوند.

وی با بیان این‌که مرحله دوم آزمون اعطای مدرک تخصصی حفظ در شهریور ماه امسال برگزار خواهد شد، یادآور شد: پذیرفته شدگان در مرحله دوم مدارک تخصصی درجه ۳ تا ۵ و حفاظی که در مرحله سوم قبول شوند مدرک درجه ۱ و ۲ معادل فوق لیسانس و دکترا دریافت خواهند کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود از افزایش دو برابری بودجه فعالیت‌های قرآنی استان از سوی این سازمان خبر داد و گفت: اعتقاد راسخ داریم که ترویج فرهنگ و معارف اسلامی و قرآنی در جامعه ضامن مقابله با سبک زندگی غربی و جنگ نرم دشمنان است./935/پ202/ب1

ارسال نظرات