۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۵۱۳۴۲۳
امام جمعه موقت اهواز مطرح کرد؛

افزایش طلاق حاصل تغییر الگوی سبک زندگی اسلامی ایرانی

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی درباره نقش فضای مجازی در خانواده‌ها اظهار داشت: دشمنان ما در قالب برخی از برنامه های فضای مجازی و تهاجم فرهنگی بنا دارند در جامعه ما نهاد خانواده را متلاشی کنند.
حجت الاسلام و المسلمین میراحمدرضا حاجتی، امام جمعه موقت اهواز

حجت الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی، امام جمعه موقت اهواز، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز درباره معضل طلاق در جامعه اظهار داشت: رشد درصد ازدواج و یا متاسفانه رشد درصد طلاق ارتباط مستقیم با زندگی ایرانی اسلامی و نوساناتی که در این زمینه است، دارد.

امام جمعه موقت اهواز درباره سبک زندگی ایرانی اسلامی ابراز داشت: هرچه آداب و رسوم اسلامی و ایرانی در میان جامعه تقویت شود، درصد ازدواج افزایش پیدا می کند و هرچه با تقلید از شعائر و آداب و سنن جوامع غربی سبک زندگی جامعه خود را عوض کنیم، درصد طلاق در جامعه افزایش پیدا خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی در ادامه افزود: همه محققان در زمینه اجتماعی اتفاق نظر دارند که بسیاری از طلاق ها ناشی از تغییر الگوی سبک زندگی در میان برخی از خانواده ها و افراد دارد.

وی درباره درصد پایین طلاق در میان خانواده های مذهبی تصریح کرد: در جامعه مشاهده می کنیم که درصد طلاق در میان خانواده های مذهبی بسیار پایین است اما درصد طلاق درمیان خانواده هایی که تقید دینی آنها پایین است، آمار طلاق در میان این خانواده ها بالا و تکان دهنده می باشد.

استاد حوزه و دانشگاه درباره نقش فضای مجازی در خانواده‌ها اظهار داشت: دشمنان ما در قالب برخی از برنامه های فضای مجازی و تهاجم فرهنگی بنا دارند در جامعه ما نهاد خانواده را متلاشی کنند.

امام جمعه موقت اهواز در ادامه ابراز داشت: یکی از اندیشمندان و معروف ترین کشیش فرانسوی به نام ژان گیتون دو دهه قبل مصاحبه ای با یکی از نشریه های کشور ما داشت که بخشی از آن را در کتاب عصر امام خمینی آوردم، گفت که آینده از آن شرق است نه غرب و دلیل آن را فروپاشی نهاد خانواده در غرب می داند.

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی اذعان داشت: در جوامع شرق و اسلامی به خصوص کشور ایران اسلامی، تکریم و تعظیم اعضای خانواده به ویژه پدر و مادر و حتی برادر و خواهر جایگاه والا و مستحکمی در فرهنگ اصیل اسلامی ایرانی ما دارد.

وی درباره فعالیت های دشمنان برای فروپاشی نهاد مقدس خانواده گفت: نهاد خانواده که نقطه قوت جوامع اسلامی به ویژه ایران اسلامی است، در قالب شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی مورد هجمه دشمنان قرار گرفته است که حتی خود رییس رسانه ملی اعلام کرد در یک سال انتصاب بنده در این سمت، نزدیک به 100 شبکه ماهواره ای فارسی زبان تاسیس شده است.

امام جمعه موقت اهواز در پایان اظهار داشت: راهکارهای فراوانی در برابر معضل فروپاشی خانواده و طلاق وجود دارد که می‌توان به بحث مشاوره‌ها اشاره کرد که یکی از کمبودهای اصلی جامعه ما است در ضمن با توجه به برنامه‌ریزی‌های مدیرحوزه های علمیه کشور و شورای عالی حوزه های علمیه کشور درباره راه اندازی مراکز مشاوره حوزوی درخواست می کنیم این مراکز را تقویت کنند که بتوانند این خیر و برکت را به جامعه بیشتر دهند و همچنین امیدواریم حوزه های علمیه، طلبه‌ها را جهت مشاوره دادن به مردم و با اعزام آنها به مناطق دور، تقویت کنند./9453/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات