۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۵۱۳۱۴۷
امام جمعه تبریز:

نماز جمعه محور وحدت و همبستگی در کشور است

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به تقابل فرهنگی دشمنان با نظام اسلامی، گفت: نماز باصلابت جمعه محور وحدت، انسجام و همبستگی ملت در برابر تهاجم فکری و فرهنگی دشمنان است.
آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، امام جمعه تبریز پیش از ظهر امروز در جلسه هماهنگی گرامی داشت سالروز اقامه اولین نماز جمعه در کشور در جمع مدیران روابط عمومی استان با تأکید بر اهمیت مسأله روابط عمومی، اظهار داشت: ارائه فعالیت یک سازمان در جامعه در گرو فعالیت صحیح روابط عمومی ها است.

وی با اشاره به برگزاری نخستین نماز جمعه در کشور در 5 مرداد سال 58 به امامت آیت الله طالقانی، ادامه داد: به دستور امام راحل نماز جمعه که در کشور به صورت جزئی و خاص برگزار می شد در تمام کشور گسترده شد و نخستین نماز جمعه برگزار شد و نقطه عطفی در ایران اسلامی شد.

امام جمعه تبریز نماز جمعه را محور وحدت همبستگی میان مردم، مسؤولان و دستگاههای مختلف دانست، خاطرنشان کرد: نماز جمعه صدای وحدت بخش کشور باید باشد، امروز نیز که کشور درگیر مبارزه فرهنگی با دشمن است نماز جمعه می تواند به عنوان قرارگاه فرهنگی در برابر این هجمه های تأثیر بسزایی داشته باشد.

وی با بیان اینکه دشمن با یأس در حوزه نظامی و تقابل سخت با نظام اسلامی رویکرد خود را متوجه مسأله تقابل نرم و تهاجم فرهنگی با نظام اسلامی کرده است، گفت: امروز در یک تقابل فرهنگی در قرار گاه فرهنگی در برابر حملات سیاسی و فرهنگی دشمن هستیم که لازم است در برابر این دشمنی ها خود را مجهز کنیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ائمه جمعه را فرماندهان قرارگاه فرهنگی نماز جمعه خواند و تصرح کرد: وظیفه نخست فرماندهان قرارگاه فرهنگی نماز جمعه، سامان بخشی به سبک زندگی مردم بر اساس سبک زندگی اسلامی و دور کردن از سبک زندگی غربی است.

وی با اشاره به اهمیت مقوله فرهنگی و محوریت آن درمسائل کشور، خاطرنشان کرد: هدایت گری فرهنگی دارای ارزش و اهمیت بالاتری نسبت به هدایت گری سیاسی است، حل مسائل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی همه در گرو حل مشکلات فرهنگی و مسائل مربوط به آن است.

حجت الاسلام  والمسلمین آل هاشم با تأکید بر حضور حداکثری در نماز های جمعه به ویژه حضور نسل جوان در این مراسم بزرگ عبادی، ادامه داد: حضور امت حزب الله و جوانان مؤمن در اماکن عمومی نیز خود یک فعالیت فرهنگی و ترغیب دیگران به رعایت آموزه های شرعی است.

وی با اشاره به نقش آموزش و پرورش و همچنین جایگاه رسانه و صدا و سیما در ترغیب نسل  جوان به حضور در نماز جمعه، اذعان داشت: رسانه می تواند با راه کارهای مختلف مانند برگزاری مسابقات نسل جوانان را برای حضور در این مراسم عبادی ترغیب کند./854/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات