۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۵۱۳۱۳۹
امام جمعه تبریز:

مقاومت در منطقه به برکت شهدای ایران است

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه صدور انقلاب در منطقه و حرکت های منطقه ای همه به برکت شهدا است، گفت: مقاومت کشورهای منطقه در برابر تروریسم همه از مجاهدت رزمندگان در دفاع مقدس است.
حجت الاسلم والمسلمین  آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم قبل از ظهر یکشنبه در دیدار جمعی از خانواده شهدا با اشاره به کار بزرگ شهدا در صیانت از انقلاب و اسلام اظهار داشت: اقتدار و امنیت امروز را مدیون خون شهدا و ایثارگری خانواده های آنها هستیم.

وی با بیان اینکه صدور انقلاب به برکت خون شهدا است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران با پیروزی خود موجی جدید در جهان ایجاد کرد و توانست به برکت خون شهدا و ایثارگری رزمندگان اسلام مقاومت و ایستادگی در برابر استکبار جهانی را در منطقه گسترش دهد.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: امروز این مقاومتی که در کشورهای یمن و سوریه در جریان است همه برگرفته از مکتب شهدای کشور است، مقاومت اسلامی امروز توانسته با الگو برداری از ایران اسلامی و طی مسیر شهدا در برابر زیاده خواهی دشمنان و ایادی منطقه ای آنها بایستند.

وی پیروزی جوانان حزب الله لبنان در مقابل هیمنه ۶۰ ساله اسرائیل را نمونه ای از درس آموزی جوانان منطقه از مکتب شهدا دانست و گفت: پیروزی نیروهای مردمی عراق نیز در مقابل داعش نتیجه درسی بود که از شهدای ایران اخذ کرده اند، امروز منطقه خلاصی خود از شر تروریست داعشی را مدیون فرهنگ دفاع مقدس است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ابراز داشت: وظیفه سنگینی که در قبال شهدا داریم تجلیل از پدران، مادران، همسران و فرزندان شهدا است این تجلیل به معنای پاسداشت مردانگی و فرهنگ شهادت است و زنده نگاه داشتن ایثارگری و مسیر شهدا است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر حفظ وحدت و انسجام ملی در کشور، گفت: مصداق خط امامی بودن در امروز ما حرکت در مسیر ولایت فقیه است و رهبر معظم انقلاب است، عمل به وصیت شهدا، امام احل و حرکت در مسیر بیانات رهبر انقلاب است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم وحدت را کلید ایستادگی در برابر زیاده خواهی دشمنان اسلام و انقلاب دانست و تصریح کرد: این وحدت و همدلی است که می تواند کشور را در مسیر توسعه و پیشرفت قرار دهد و ما را در برابر دشمنان بیمه کند./854/پ202/ب1

ارسال نظرات