۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۵۱۲۷۱۷
آیت الله قبلان:

سکوت در برابر ظلم و ستم علیه فلسطینیان جایز نیست

رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان سکوت در برابر ظلم و ستم علیه ملت و مقدسات فلسطین را غیرجایز توصیف کرد.
آیت الله عبدالامیر قبلان رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله عبدالامیر قبلان رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در پیامی از رهبران کشورهای عربی و اسلامی خواست در کنار قدس و ملت فلسطین و در برابر چهره باطل رژیم صهیونیستی بایستند.

در این پیام آمده است: صهیونیست ها با تجاوز علیه مسجد الاقصی و هتک حرمت قداست آن در حال تاجگذاری هستند و جهان عرب و اسلام وظیفه دارد در سطح جانفشانی ساکنان قدس و همه فلسطین باشد و به محافظت از خون شهدا و فداکاری های این سرزمین بپردازد.

وی افزود: برنامه های تظاهرات و تجمع حمایت از ملت و مساله فلسطین باید در سراسر کشورهای عربی و اسلامی افزایش یابد و تلاش مستمری برای محافظت از هویت عربی قدس و جلوگیری از یهودی کردن مقدسات و آواره کردن ساکنان آن صورت گیرد.

آیت الله قبلان تصریح کرد: ملت های عربی و اسلامی باید قطب نما را به سوی فلسطین بازگردانند تا روحیه این ملت افزایش یابد. ما موظف به حمایت از جهاد ملت فلسطین برای بازپس گیری حقوق مشروع خود در تأسیس دولت مستقل به پایتختی قدس شریف و بازگشت آوارگان و همچنین آزادی اسیران باشیم.  

رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان، خطیبان جمعه و ائمه مساجد و واعظان کلیسا را به بیان خطرات یهودی سازی شهر قدس به عنوان شهر پیامبران و محل فرود آمدن وحی و نماد تمدنی ادیان آسمانی فراخواند و اظهار داشت: سکوت در برابر ظلم و ستم علیه ملت و مقدسات فلسطین جایز نیست و مومنان باید به یاری مسجد الاقصی و بیت لحم و کلیسای قیامت برخیزند و در راستای نجات مقدسات تلاش کنند. 

وی در پایان تأکید کرد که فلسطینیان با وحدت و کنار گذاشتن اختلافات در پروژه آزادی سرزمین مشارکت کنند چرا که همه مردم فلسطین به عنوان اسیر زندگی کرده و دشمن هیچ تفاوتی میان گروه ها قائل نیست./980/ب۹۰۲/د

ارسال نظرات