۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۵۱۲۶۶۳
آیت الله کعبی:

الحاد سیاسی و حکومتی منجر به سلطه ظالمان بر جهان می‎شود/آمریکا و رژیم صهیونیستی دشمن درجه یک جهان اسلام هستند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم الحاد سیاسی و حکومتی را منجر به سلطه ظالمان بر جهان دانست و گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی دشمن درجه یک جهان اسلام هستند.
آیت الله کعبی

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عباس کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار با جمعی از اساتید و فعالان فرهنگی تونس با اشاره به آیات قرآن کریم گفت: شناخت خداوند از بالاترین شناخت‎هاست. جامعه‎ی دور از خدا  جامعه غرق درتاریکی  وتباهی است ومحکوم به فروپاشی است

وی افزود: جامعه خدا گریز مادی گرا به جز خوردن، آشامیدن، لذت گرائی و تجاوز به حقوق دیگران بهره ای از زندگی حقیقی انسانی ندارد.

آیت الله کعبی الحاد و کفر را فردی و اجتماعی دانست و تصریح کرد: الحاد اجتماعی، سیاسی و حکومتی منجر به سلطه طواغیت ومفسدین وسیطره ظلم و جنایت و استعمارگران ونابودی بشریت می شود.  در حکومت‎های الحادی زندگی انسان‎ها به دو بخش ظالمان، مستکبران، اغنیا ازسوئی و مظلومان و ستمدیده گان  وفقیران از سوی دیگر تبدیل می‎شود.

وی پیامبران را مصلحان جهان توصیف کرد و بیان داشت: اصلاح جامعه به وسیله پیامبران، ائمه و علمای دین که در مسیر ائمه قدم بر می‎دارند، صورت می‎گیرد.

استاد سطوح عالی حوزه‎های علمیه نبوت، رسالت و امامت را سه بخش از شئون زندگانی پیامبران الهی دانست و ادامه داد: پیامبران به وسیله نبوت، انسان‎ها را از اخبار الهی آگاه می‎کنند و به وسیله رسالت، شیوه زندگی در حیات طیبه را آموزش می‎دهند که چگونه در امنیت، ثبات و به دور از اختلافات و درگیری زندگی کنند.

وی اظهار داشت: امامت یکی دیگر از شئون زندگی پیامبران است. جامعه احتیاج به امام یعنی رهبری دارد؛ امامت باید ادامه رسالت الهی باشد و نقش امام در دوران غیبت امام دوازدهم (عج) به پایان نمی‎رسد.

آیت الله کعبی در بخش دیگر سخنان خود بیان داشت: آمریکا و رژیم صهیونیستی درپی چپاول و استعمار کشورهای مختلف جهان هستند و امام خمینی (ره) آمریکا را شیطان بزرگ و رژیم صهیونیستی را غده سرطانی اعلام کرد.

وی افزود: شناخت اسلام اصیل محمدی، نشر آن وترویج  محبت اهل بیت (ع) در جهان، دوری از طائفه‎گرایی، مذهب گرایی، قوم گرایی و تعصب گرایی، اقدام برای نابودی فقر، جهل و فساد و مشارکت جهت دست یابی به آزادی حقیقی و شناخت دشمن، تمرکز بر دشمن اصیل و مبارزه با آن از مواردی که جهان اسلام باید به آن توجه وافری داشته باشند.

عضو خبرگان رهبری اسلام آمریکایی را از خطرناک‎ترین و بدترین نوع اسلام دانست و گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی عامل همه مشکلات و دشمن درجه یک جهان اسلام هستند.

وی تاکید کرد: جریان‎های تکفیری درپی دوری جهانیان از اهل بیت (ع) هستند و این در حالی است که اسلام اهل بیت (ع) مدافع و محافظ سنت رسول اکرم (ص) است.

آیت الله کعبی داعشی‎ها را عاملان آمریکا، رژیم صهیونیستی و وهابیان خواند و خاطرنشان کرد: وهابیت ابشخور فکری  داعش است  و مسیر اسلام اصیل را گم کرده‎اند.

وی افزود: ما اگر می‎خواهیم از شر تروریسم در امان باشیم باید ریشه فکری آن را بخشکانیم و به جای آن محبت، دوستی، برادری، صلح و زندگی مسالمت آمیز تزریق کنیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: مردم تونس باید پرچمدار مبارزه با تروریسم باشند، قلوب مردم را جذب، از حساسیت سازی دوری، بر خدا توکل کنند و ارتباطشان را با امام زمان (عج) افزایش دهند./994/ب920/ف

عارف ابراهیمی
ارسال نظرات