۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۲
کد خبر: ۵۱۲۵۴۴
مدیر حوزه های علمیه لرستان مطرح کرد؛

نبود اعتبارات؛ عامل تعطیلی و کندی در روند ساخت پروژه های عمرانی حوزه

مدیر حوزه های علمیه لرستان با اشاره به روند کند و تعطیلی پروژه های عمرانی حوزه علمیه لرستان، گفت: عدم دریافت اعتبار عامل تعطیلی این پروژه ها است.
مدیر حوزه های علمیه لرستان

حجت الاسلام علی میناپور، مدیر حوزه های علمیه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: عملیات ساخت و ساز پروژه های عمرانی حوزه با روندی کند و تعطیلی پروژه ها در حال انجام است.

وی عدم وجود اعتبارات را علت تعطیلی پروژه های عمرانی مدارس علمیه برادران استان لرستان عنوان کرد و افزود: امید است با دریافت بودجه و اعتبارات لازم از سوی دولت روند ساخت به خوبی پیش برود.

مدیر حوزه های علمیه لرستان ساخت فاز دوم مدرسه علمیه رضویه خرم آباد، مدرسه علمیه دورود، امام صادق ازنا، مهدیه الیگودرز و استادسرای بقیه الله اعظم نورآباد و ساخت ساختمان الحاقی مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد را از جمله پروژه هایی عنوان کرد که به علت نبود اعتبار عملیات ساخت آنان به کندی پیش می رود و یا تعطیل شده است.

وی یادآور شد: پروژه ای همچون مدرسه علمیه دورود که هم اکنون در فضایی کوچک در حال فعالیت است، زمین ساخت این مدرسه تهیه شده و عملیات ساخت تا حد فونداسیون پیش رفته است.

حجت الاسلام میناپور اظهار داشت: با ساخت ساختمان جدید این مدارس فضای کافی آموزشی و رفاهی برای طلاب در نظر گرفته شده است و با فراهم شدن واحدهای آموزشی، تهذیبی و پژوهشی زمینه لازم برای رشد و ارتقای سطح علمی طلاب در نظر گرفته شده است.

ضرورت حضور خیرین مدرسه ساز برای پیشرفت پروژه های عمرانی حوزه

مدیر حوزه های علمیه لرستان با دعوت از حضور خیران مدرسه ساز برای پیشرفت پروژه های عمرانی حوزه عنوان کرد: انتظار می رود خیران با ورود به این عرصه در پیشرفت حوزه های علمیه ایفای نقش کنند.

وی مدارس علمیه را سکان دار جوانانی عنوان کرد که در آینده کشور نقش آفرین بوده و سبب رشد دینی جامعه می شوند و گفت: انتظار می رود خیران با کمک به حوزه زمیه لازم برای پذیرش بیشتر جوانان علاقه مند به حوزه را فراهم سازند.

حجت الاسلام میناپور با اشاره به اینکه در سال جاری یک چهارم داوطلبان جذب حوزه های علمیه برادران لرستان می شود، خاطرنشان کرد: نبود فضای آموزشی کافی، مهمان سرا و استادسرا از مشکلات پیش روی حوزه در زمینه پذیرش است./9459/ت302/ب1

ارسال نظرات