۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۵۱۲۵۳۹
آیت الله حیدری:

علمای جهان اسلام باید به کمک مسلمانان میانمار بشتابند

نمایند خبرگان با اشاره به نسل کشی مردم مظلوم میانمار گفت: علمای جهان اسلام باید با استفاده از ابزارهای قانونی بر ظالمان و جنایتکاران فشار وارد کنند و به فریاد مسلمانان میانمار بشتابند.
آیت الله محسن حیدری

آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به جنایات و نسل کشی مسلمانان مظلوم میانمار، از سکوت سازمان های بین المللی مدعی حقوق بشر انتقاد کرد و گفت: این نسل کشی بر اساس تعصبات قومی و مذهبی هندوها است که تمدن لازم را ندارند که مسلمانان را بپذیرند.

وی افزود: افرادی در میانمار به اسلام متدین هستند و آن ها بر اثر کینه ها و عداوت های ضد اسلامی این جنایات را انجام می دهند و متأسفانه سازمان های حقوق بشری هم سکوت کردند چون ماهیت این سازمان ها ماهیت استعماری است.

امام جمعه موقت اهواز با بیان این که عمده سران سازمان های حقوق بشر به صورت مستقیم و غیر مستقیم تحت تأثیر ارکان قدرت استکباری هستند، اظهار داشت: این سازمان ها تنها در راستای منافع خود به مسائل ورود می کنند.

وی ادامه داد: سازمان های مدعی حقوق بشری جایی که حادثه ای اتفاق می افتد و منافعشان اقتضا می کند فریاد حقوق بشری سر می دهند اما جایی که ربطی به منافع آن ها ندارد کاملا بی تفاوت هستند و هیچ ترحم و انسانیتی در آنان دیده نمی شود که بخواهند برای مسلمانان میانمار دلسوزی کنند.

آیت الله حیدری با بیان این که تا زمانی که سازمان های حقوق بشر چنین ماهیتی داشته باشند غیر از این برخورد نباید چیز دیگری انتظار داشت، خواستار ورود علمای جهان اسلام برای رسیدگی به وضعیت مسلمانان مظلوم میانمار شد.

وی عنوان کرد: علمای جهان اسلام باید فریاد بکشند و ارتباطات موجود را مورد استفاده قرار دهند و با استفاده از اهرم ها بر ظالمان و جنایتکاران فشار بیاورند بلکه بتوانند مانعی ایجاد کنند و جلوی این نسل کشی ها گرفته شود./1323/ ۳۰۲/ص

ارسال نظرات