۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۰
کد خبر: ۵۱۲۵۰۵

افزایش فعالیت گروه‌های افراطی در شبکه‌های مجازی

دارالافتای مصر نسبت به افزایش فعالیت‌های جریان‌های افراطی در شبکه‌های مجازی با هدف جذب جوانان هشدار داد.
دارالافتا مصر دارالإفتا مصر

به گزارش خبرگزاری رسا، مرکز فتواهای تکفیری و نظریات افراطی وابسته به دارالافتای مصر نسبت به برگزاری دوره‌هایی با عنوان «دوره‌های آموزش علوم شرعی و توسعه بشری در شبکه‌های اجتماعی» از سوی گروه‌ها و جریان‌های تروریستی هشدار داد.

این مرکز افزود: جریان‌های دینی افراطی با برگزاری دوره‌های مختلف پیرامون عقاید اسلامی و رشد مهارت فردی و مهارت‌های دینی اقدام به جمع‌آوری مبالغ هنگفتی از جوانان در مقابل حضور آنها در این دوره‌ها کرده تا بتوانند فعالیت‌های خود در شبکه‌های مجازی را گسترش دهند.

مرکز تحلیل رصد جریان‌های افراطی وابسته به دارالافتا خاطر نشان کرد که پناه آوردن گروه‌های تروریستی به این شیوه نتیجه از دست دادن سیطره بر مساجد است که از طریق آن افکار و مبانی خود را ترویج می‌کردند. از این رو در شبکه‌های اجتماعی مشغول به فعالیت شده تا جوانان را به سمت افکارشان جذب کنند.

دارالافتای مصر با اشاره به تغییر رویکرد و شیوه تبلیغی گروه‌های افراطی اظهار داشت: گروه‌های افراطی در ابتدا از طریق نوشته‌ها و کتابچه‌ها و مکتوبات، افکارشان را ترویج می‌کردند اما به تازگی به انعقاد دوره‌های آموزشی در شبکه‌های اجتماعی روی آوردند.

دیده‌بان فتواهای تکفیری و نظریات افرطی در پایان تاکید کرد که استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای ترویج مبانی تروریستی خطر بزرگی پیش روی جوانان به شمار می‌آید که باید با تمام قوت و توان و به کار گیری شیوه‌های جدید و نوین با این پدیده مبارزه کرد./981/ب۹۰۲/د

ارسال نظرات