۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۵۱۲۴۸۲
آیت‌الله حسینی‌بوشهری:

امر به معروف ضمانت اجرایی می‌خواهد/ دولتمردان به قانون امر به معروف پایبند باشند

عضو هیأت رییسه خبرگان رهبری از بی توجهی برخی دولتمردان به قانون امر به معروف انتقاد کرد و گفت: امروز امر به معروف و نهی از منکر ضمانت اجرایی می‌خواهد.
آیت الله حسینی بوشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری، امروز ۲۸ تیر ماه درهمایش ملی علمی پژوهشی امر به معروف و نهی از منکر که در تالار شهر مشهد برگزار شد، به تعریف امر به معروف و نهی از منکر در اسلام پرداخت.

 وی با بیان اینکه اسلام واکنش نشان دادن انسان‌ها نسبت به اعمال و رفتار یکدیگر درباره خوبی‌ها و زشتی‌ها و ناپلیدها را امر به معروف و نهی از منکر تعریف کرده است، اظهارکرد: اولین آمر به معروف و ناهی از منکر خداست و دومین امر به معروف و ناهی از منکر رسولان الهی است.

آیت الله حسینی بوشهری، شعاع و گستره امر به معروف و نهی از منکر را منحصر به زمان و مکان خاصی ندانست و اظهارکرد: در واقع منطقه جغرافیایی امر به معروف و نهی از منکر جهانی و بین‌المللی است.

وی با بیان اینکه زمانی که جامعه اسلامی و قرآنی به دفاع از محرومان جوامع بشری برمی‌خیزد و از حقوق آنها دفاع می‌کند معنای آن دعوت به خوبی‌ها و بازدارندگی از زشتی‌ها است، تصریح کرد: امروز بی توجهی به امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی یک تهدید است.

امام جمعه قم بر فرهنگ سازی هر چه بیشتر امر به معروف و نهی از منکر  در جامعه تاکید و از بی توجهی مسؤولان به این موضوع انتقاد کرد و ادامه داد: نباید قانون امر به معروف به فراموشی سپرده شود و مدیران و مسؤولان از آن غافل شوند در حالی که باید دولتمردان در اجرایی این قانون پیش گام باشند.

وی  درادامه با بیان اینکه در سطح شهرداری‌ها و مدیریت شهری نیز قانون امر به معروف و نهی از منکر باید توسط مدیران شهری اجرایی شود که در سایه تحقق این مسئله، عمران شهری نیز رقم خواهد خورد، اظهارکرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ما پیاده شود بهشت روی زمین می‌آید و زمینیان بهشتی می‌شوند.

امام جمعه قم اظهارکرد: مدیریت شهری ما و اداره‌کنندگان کشور در پرتو امر به معروف و نهی از منکر می‌توانند به عمرانی و آبادنی شهرها و کشور بپردازند.

وی با تأکید براین مطلب که دستگاه قضا باید پشتوانه آمران به معروف و ناهیان از منکر شوند، تصریح کرد: همچنین دولت و حوزه‌های علمیه و مراکز علمی و دانشگاهی نیز باید آمران به معروف و ناهیان از منکر را حمایت کنند.

عبدالله ارجائی، دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی با اشاره به آیه 104 سوره آل عمران گفت: درباره فریضه امر به معروف و نهی از منکر دو دسته آیات وجود دارند که به گروهی از جامعه دستور خاصی درباره آن داده می شود.

وی درادامه با اشاره به تصویب قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر گفت: در یک نگاه کلی احکام این قانون به دو دسته سیاسی، مدیریتی و اجرایی تقسیم می شوند که در سه سطح ملی، استانی و شهرستانی قرار می گیرند.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی درادامه به بیان ساختارهای ستاد امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و گفت: کار ستادی به معنای برنامه ریزی، ایجاد هماهنگی و نظارت است و آنچه که در این ستاد مد نظر است فرهنگ سازی و گسترش این فرهنگ در بین آحاد جامعه است.

ارجایی درادامه درباره فرآیندهای اجرایی این ستاد ادامه داد: قریب به چهار هزار نفر از آحاد جامعه به اقامه این فریضه در شهرستان ها و استان خراسان رضوی خواهند پرداخت./934 / ۳۰۲/ص

 

ارسال نظرات