۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۵۱۲۴۵۳
استاد سطح عالی حوزه علمیه:

امام صادق راه سعادت حقیقی را به بشر نشان داد

حجت‌الاسلام احمدی اصفهانی گفت: امام صادق(ع) راه سعادت حقیقی را به بشر نشان داد، همه خلأها را پر و مذهبی را پایه گذاری کرد که نجاتبخش همگان است.
احمدی اصفهانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حسن احمدی اصفهانی در مراسمی که ظهر امروز به مناسبت شهادت امام جعفر صادق(ع) در بیت حضرت آیت الله وحید خراسانی برگزار شد، با اشاره به ضرورت تحقیق درباره درستی اسناد تاریخی که در خصوص اهل بیت(ع) به دست ما رسیده است، گفت: برخی از بزرگان اهل سنت در کتاب های خودشان برای اینکه اهل بیت(ع) را به خلفای خود نسبت دهند، در تاریخ تحریف های بسیاری را انجام داده اند که با اندکی تحقیق قابل کشف است.

استاد سطح عالی حوزه علمیه ادامه داد: طلاب و مبلغان باید اینگونه مسائل را روی منبرها به صورتی که سبب ایجاد درگیری نشود، برای مردم تبیین کنند.

وی با اشاره به اینکه در دوران امامت امام صادق(ع) خفقان حکومت، همه جا سایه افکنده بود، اظهار داشت: حدود 60 هزار و 500 حدیث از زمان امام حسن مجتبی(ع) تا امام حسن عسکری(ع) به دست ما رسیده است که حدود 40هزار از آنها منسوب به امام صادق(ع) است؛ امام صادق(ع) در این دوران بسیار تاریک، توانست راه سعادت حقیقی را به بشر نشان دهد، همه خلأها را پر و مذهبی را پایه گذاری کند که نجاتبخش همگان باشد.

صبر، تنها راه سربلندی انسان در مقام بلا و امتحان است

حجت الاسلام  احمدی اصفهانی با اشاره به اینکه بلا و امتحان از سنت های الهی است، عنوان کرد: این سنت الهی بوده که حتی پیشوایان معصوم(ع) هم در این سنت الهی قرار گرفته اند و تنها راهی که می‌توان برای سربلند بیرون آمدن از این سنت های الهی، صبرپیشگی است؛ نمونه بارز آن امیرمؤمنان(ع) است، چراکه هنگام جسارت هایی که به خود ایشان و حضرت زهرا(س) شد، صبر پیشه کرد و همین صبر سبب شد تا همه چیز در نهایت به نفع ایشان تمام شود.

استاد سطح عالی حوزه علمیه با بیان اینکه 11 سال از عمر با برکت امام صادق(ع) هم دوره با منصور دوانیقی بوده است، ابراز داشت: منصور دوانیقی شخصی بسیار ملعون و بی رحم بود و از این جهت به وی «دوانیقی» می گفتند که در شهرهای اسلامی گدایی می کرد تا به او یک «دانق» بدهند؛ او به هیچ اصلی از اصول دین پایبند نبود و حاضر بود برای یک «دانق» به آدم کشی بپردازد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) در حالی توانست سرچشمه معرفت حقیقی را به همگان بنمایاند که از یک سو با فتنه های بنی امیه و حاکمان ظالم دست و پنجه نرم می کرد و از سوی دیگر برخی از بستگان حضرت(ع) با ایشان سر مخالفت برداشته بودند که از آن میان می توان به عموی ایشان «زید» اشاره کرد که با نافرمانی های خود کاری کرد که بسیاری از انسان ها از ولایت اهل بیت(ع) دست بردارند و به عنوان فرقه «زیدیه» به کار خود ادامه دهند و از نعمت ولایت محروم شوند که امروزه هم شاهد برخی از بازماندگان آن فرقه هستیم./841/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات