۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۵۱۲۴۵۲
آیت الله نعیم آبادی مطرح کرد؛

بی اعتنایی مسؤولان و عدم حضور در نشست ها، چالش جدی شورای فرهنگ عمومی

آیت الله نعیم ‌آبادی بی اعتنایی مسؤولان و عدم حضور در نشست ها و نداشتن ضمانت اجرایی مصوبات را از چالش های شورای فرهنگ عمومی برشمرد و گفت: اگر به حوزه فرهنگ توجه شود، همه کارها سامان می گیرد.
امام جمعه بندرعباس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی رییس شورای فرهنگ عمومی استان هرمزگان  امروز در دیدار سید محمدرضا موالی زاده دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، ضمن تسلیت ایام صادقیه، با تاکید بر عمومی کردن فرهنگ گفت: مشارکت دادن مردم در کلیه مسائل و برنامه های فرهنگی از اهداف و وظایف مهم شورای فرهنگ عمومی است.

وی در ادامه افزود: در صورتی مردم از فرهنگ بهره مند می شوند که نتایج حاصل از جلسات شورا تاثیر گذار و مفید فایده عموم باشد.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان هرمزگان عنوان کرد: بهترین راهکار در جهت گسترش فرهنگ عمومی اتخاذ تصمیماتی است که تاثیر عملی داشته باشد و همه اعضای شورای فرهنگ عمومی نسبت به عملی کردن مصوبات با در نظر گرفتن اولویت ها اقدام کنند.

آیت الله نعیم آبادی با بیان اینکه هیچ کاری مهمتر از پرداختن به فرهنگ عمومی نیست، تصریح کرد: اگر توجه به فرهنگ عمومی در راس قرار گیرد می تواند در جامعه تحول ایجاد کند.

وی بر اهتمام شورای فرهنگ عمومی بر بررسی نقاط قوت و ضعف جامعه تاکید کرد و افزود: شورا باید نقایص جامعه را شناسایی و در جهت رفع آن اقدام و همچنین در راستای پررنگ کردن نقاط قوت حرکت کند.

آیت الله نعیم آبادی در ادامه با اشاره به اینکه یک ماه رمضان در قالب برنامه ای رایو تلویزیونی در رابطه با کار صحبت کرده است، اظهار داشت: کسی که نماز بخواند و اهل روزه هم باشد اما بار زندگیش بر دوش دیگران باشد، ملعون است.

وی با ذکر این نکته که اگر جامعه تقوا را پیشه کند، همه مشکلات آن، حتی مسائل اقتصادی نیز حل می شود، عنوان کرد: حدود 50 سخنرانی در رابطه با فرهنگ کار انجام داده ام که اگر بر روی آن کار شود، شاهد وقوع تحول در این عرصه خواهیم بود.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان هرمزگان همچنین به چاپ و انتشار کتاب خود با عنوان «مبانی دینی اقتصادی مقاومتی» نیز اشاره کرد و گفت: اگر می خواهیم اقتصادی پویا و با نشاط داشته باشیم باید مفاهیمی چون شکر، احسان و قناعت را در جامعه احیا کنیم.

وی با اشاره به دیدار اخیر نیروهای نظامی چین و سفیر این کشور از قانون مداری، اهل کار، تلاش و سخت کوش بودن و قناعت ورزی به عنوان رمز موفقیت و پیشرفت مردم کشور چین یاد کرد و گفت: چینی ها در منازلشان فرش ندارند اما هیچگاه از این بابت گلایه نکرده اند.

آیت الله نعیم آبادی به نقش موثر رسانه ملی در فرهنگ عمومی اشاره و با طرح این پرسش که چه تعداد از سخنرانی های صدا و سیما با نیازهای روز جامعه مرتبط است، تصریح کرد: نیاز جدی جامعه امروز، ایجاد روحیه کار است.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان هرمزگان بی اعتنایی مسؤولان و عدم حضور آنها در نشست ها و نداشتن ضمانت اجرایی مصوبات را از جمله چالش های جدی شورای فرهنگ عمومی برشمرد و یادآور شد: اگر به حوزه فرهنگ توجه شود، همه کارها سامان می گیرد./851/پ202/ب1

ارسال نظرات