۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۰
کد خبر: ۵۱۲۳۵۲
معاون پژوهش مدرسه علمیه مولاوردیخان قزوین :

مهم ترین شرط معرفت نسبت به خداوند پذیرفتن ولایت ائمه اطهار است

معاون حوزه علمیه مولاوردیخان قزوین ولایت ائمه معصومین(ع) را شرط معرفت به خداوند متعال دانست و گفت: درست است که بنده باید وجود خداوند را با عقل خود درک کند؛ اما فهم ذات و کیفیت صفات و افعال الهی از قدرت عقل بیرون است؛ از این رو خداوند ما را به راه ولایت راهنمایی کرده است.
حجت الاسلام فرشید نوروزلو

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام فرشید نوروزلو، معاون پژوهش مدرسه علمیه مولاوردیخان قزوین امشب در مسجد مسلم ابن عقیل قزوین، با اشاره به بحث ولایت مداری ائمه معصومین(ع) گفت: پذیرفتن ولایت اهل بیت(ع) فریضه‌ای است که بدون آن هیچ عمل خیر و عبادتی از بندگان قبول نمی شود؛ زیرا هر بنده ای در مسیر عبودیت و مراحل بندگی نیازمند ولایت ولی الهی است.

وی در ادامه با اشاره به فطری بودن عبودیت و بندگی خداوند متعال، افزود: عبودیت و بندگی در مقابل خالق یکتا از امور فطری است که سبب رساندن انسان به سوی کمال خواهد شد، البته در این راه ممکن است عده‌ای در انتخاب مصداق معبود دچار خطا شده یا پس از یافتن مصداق صحیح به دلیل جهل از فرامین او منحرف شوند.

معاون پژوهش مدرسه علمیه مولاوردیخان قزوین با بیان اینکه خداوند متعال برای تکمیل شناخت و معرفت انسان برای او حجت بیرونی قرار داده است، اظهار کرد: بر هر بنده‌ای لازم است که پس از شناخت خداوند یگانه به کمک فطرت و عقل خود به دنبال یافتن پیامبر و حجت الهی در بیرون از وجود خود باشد تا به این وسیله از مسیر بندگی منحرف نشود.

وی در ادامه ولایت ائمه معصومین(ع) را شرط معرفت نسبت به خداوند متعال دانست و اظهار کرد: درست است که بنده باید وجود خداوند را با عقل خود درک کند اما عقل انسان تنها وجود خداوند و برخی از صفات او را به طور اجمالی درک می کند و فهم ذات و کیفیت صفات و افعال الهی از قدرت عقل بیرون است؛ از این رو خداوند ما را به راه ولایت راهنمایی کرده است.

حجت الاسلام نوروزلو در ادامه با اشاره به روایتی از امام جعفر صادق(ع) پیرامون معرفت نسبت به ذات خداوند متعال، تصریح کرد: آن حضرت فرموده اند امام حسین(ع) به اصحاب خود فرمودند: ای مردم! خداوند بزرگ بندگان را خلق نکرده مگر برای اینکه او را بشناسند و وقتی او را شناختند عبادت کنند و از عبادت غیر از او بی‌نیاز شوند.

وی در پایان گفت: معرفت الهی تنها از طریق انسان کامل در هر زمان که همان امام و حجت الهی است، ممکن است و شناخت خداوند یگانه به غیر از این روش ضلالت و گمراهی است؛ از این رو اسلام بدون ولایت و امامت مورد رضایت خداوند متعال نیست و هم چنین قبول ولایت شرط اخلاص در دین و حقیقت نماز معرفی شده است؛ پس در اخلاص و عبادت هم ولایت شرط است./873/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات