۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۵۱۲۲۳۴
معاون پژوهش مدرسه علمیه حضرت رقیه برازجان:

شورای نگهبان حافظ اسلامیت نظام است

معاون پژوهش مدرسه علمیه حضرت رقیه برازجان گفت: شورای نگهبان در نظام اسلامی سبب حفظ اسلامیت نظام و مغایر نبودن قوانین با مقررات اسلامی و قانون اساسی است.
شورای نگهبان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، اکرم خزاعی پیش از ظهر امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه خواهران برازجان گفت: فلسفه وجودی شورای نگهبان در نظام اسلامی و ایستادگی این نهاد در برابر هجمه دشمنان داخلی و خارجی حفظ اسلامیت نظام و مغایر نبودن قوانین موضوعه با مقررات اسلامی و قانون اساسی است.

معاون پژوهش مدرسه علمیه حضرت رقیه برازجان عنوان کرد: اهداف هجمه ها علیه شورای نگهبان در مقاطع و برهه های مختلف مخدوش کردن نظام و سلامت و کارآمدی آن، ایجاد شک در سلامت انتخابات با هدف ایجاد فضای بی‌اعتمادی، زیر سؤال بردن ویژگی مردمی بودن نظام و مخدوش کردن حضور یا دلسرد کردن مردم از مشارکت گسترده، تزلزل منزلت رهبری، نفی جایگاه ولی فقیه، پیدایش فشار اجتماعی به نظام و القای یأس و ناامیدی در مردم نسبت به نظام و مسؤولان است.

خزاعی افزود: یکی از اهداف اصلی دولت‌های غربی از طریق رسانه‌های بیگانه و دنباله‌های داخلی‌شان، هجمه‌های گسترده علیه شورای نگهبان قانون اساسی و تلاش برای زیر سوال بردن این نهاد است و این مساله به ویژه در دوران انتخابات بیشتر شدت می‌گیرد تا این نهاد را از نقش آفرینی در عرصه انتخابات دور کنند.

استاد مدرسه علمیه حضرت رقیه(س) برازجان مهم ترین دستاوردهای شورای نگهبان را پاسداری از احکام اسلام و حفاظت و صیانت از قانون اساسی برشمرد و گفت: در صورت نبود نظارت های قوی و استاندارد، سبب ورود افرادی به عرصه قدرت سیاسی می شود که خسارات زیادی به کشور و انقلاب در همان سال های ابتدایی وارد می کرد که منجر به شهادت برخی از شایسته ترین و امین ترین مسؤولان و یاران امام و نظام می شد و اکنون نیز اگر نقش مهم و نظارتی شورای نگهبان نبود سبب بروز چنین مشکلاتی می شد.

وی ضمن تبیین شخصیت اعضای شورای نگهبان به ویژه فقهای این نهاد شخصیت آیت الله جنتی را اینگونه بیان کرد: وي با سابقه ترين عضو فقهاي شوراي نگهبان است که پس از منصوب شدن از سوي حضرت امام خميني(ره) در اسفند 1358، در تمام ادوار شوراي نگهبان حضور داشته است.

معاون پژوهش مدرسه علمیه حضرت رقیه(س) برازجان افزود: مواضع و عملکرد انقلابی آیت‌ الله جنتی در شورای نگهبان به ویژه از سال 1376 به بعد، سبب افزایش سیل تخریب‌ها و تهمت‌ها به سوی وی شد.

خزاعی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب آیت‌ الله جنتی را به عنوان شخص با ارزش، با فضیلت، سابقه‌دار، موجه و عالم یادکرده و عنوان کرد که شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی که زیر نظر ایشان فعالیت دارد، همواره با لحظه شناسی، در مسیر صحیح حرکت کرده است./۸۴۶/پ204/ب1

ارسال نظرات