۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۵۰۸۷۱۴
نماینده ولی فقیه در فارس:

ستاد دهه کرامت معارف را متناسب با سن مخاطب انتقال دهد

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: مجموعه ستاد بزرگداشت دهه کرامت در سطح کلان کشور باید باورها را با ادبیات قابل فهم عموم منعکس کنند.
آیت الله ایمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز امروز در نشست شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت کشور در شیراز گفت: در دهه کرامت باید باورها و برداشت های مردم نسبت به امامزادگان مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه ایمان، باور، دفاع، استقامت و ایستادگی مردم در کنار امامزادگان (ع) محقق می شود، تصریح کرد: امروز مدافعان حرم حضرت زینب(س) به عنوان مدافعان یک امامزاده عرصه تاریخ زبانزد خاص و عام هستند.

آیت‌الله ایمانی با خاطرنشان کردن این نکته که دهه کرامت، دهه شادی برای امت بوده که آغاز و فرجامش میلاد فرزندان گرانقدر حضرت امام موسی‌بن‌جعفر (ع) است تأکید کرد: طبعا این دهه و برنامه‌هایش بار فکری و فرهنگی خاصی نیز باید به عنوان ارمغان برای همه ملت ایران داشته باشد.

نماینده مردم فارس در خبرگان رهبری توصیه کرد: مجموعه ستاد بزرگداشت دهه کرامت در سطح کلان کشور این باورها را با ادبیات قابل فهم عموم منعکس کنند و به عنوان مثال برای کودکان در قالب داستان، برای جوانان در قالب حماسی و برای سالمندان متناسب با سن و مقتضیات آنان به عنوان ره‌آورد و داده فرهنگی در دهه کرامت ارائه کنند.

وی بر معرفی بیش از پیش شخصیت والای حضرت احمدبن‌موسی (ع) در کشور تاکید و خاطرنشان کرد: تهیه دانشنامه مفصل که تمام ابعاد زندگانی حضرت احمد بن موسی (ع) را به رشته تحریر درآورد برای معرفی این امامزاده جلیل القدر لازم است که مقدمات آن فراهم شده است اما این کار به عنوان یک کار مستمر به بودجه و اعتبار احتیاج دارد و اعتبارات حرم پاسخگوی این کار نیست.

نماینده ولی فقیه در استان فارس ساخت سریال فاخر از زندگینامه و به خصوص هجرت حضرت شاهچراغ (ع) را در آشنایی مردم با فرزند امام هفتم (ع) موثر دانست و تاکید کرد: باید کاروان کربلای 2 در تاریخ شیعه ساخته شود و حضرت احمد بن موسی (ع) که فرماندهی این کاروان را به عهده داشته است معرفی شود که مستلزم هزینه است که شورای شهر و شهرداری بخش عمده ای از هزینه را متقبل شدند که پرداخت نشد./825/پ۲۰۲/ج۱

 

ارسال نظرات