۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۵۰۸۱۷۳
امام جمعه ایلام:

حجاب وسیله حفظ و صیانت عفاف انسانی است

حجت الاسلام والمسلمین لطفی با اشاره به نقش حجاب در حفظ کرامت زنان، گفت: در جامعه اسلامی زن مسلمان دارای حرمت و شخصیتی ویژه ای است که حجاب و پوشش زن مظهر حرمت و شخصیت وی بشمار می رود.
حجت الاسلام و المسلمین لطفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، امروز در مراسمی در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا اطهر ایلام اظهار داشت: اسلام در باب حجاب پوشش را معین نکرده است، مقصود را معین کرده است.

وی افزود: مقصود این است که اگر زن و مردی همکار هستند یا در طول روز به صورت طبیعی ملاقات دارند، این تبدیل به یک عامل تحریک کننده نشود و هدف دین اسلام جلوگیری از همین است.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه حجاب احترام به زن و مظهر تقوا است، تصریح کرد: شبهه ای که در ذهن بعضی افراد هست، این است که خیال می کنند حجاب برای زن محدودیت و حصاری است که خانواده و وابستگی به شوهر برای او ایجاد کرده است، بنابراین حجاب نشانه ضعف و محدودیت زن است.

وی ادامه داد: راه حل این شبهه و تبیین حجاب در بینش قرآن کریم این است که خدای سبحان زن را با سرمایه عاطفه آفرید که معلم رقت باشد و پیام عاطفه بیاورد، اگر جامعه ای این درس رقت و عاطفه را ترک کرد و به دنبال غریزه و شهوت رفت به همان فسادی مبتلا می شود که در غرب ظهور کرده است.

نماینده ولی فقیه در ایلام خاطرنشان کرد: بنابراین کسی حق ندارد بگوید من به نداشتن حجاب رضایت دادم، از این که قرآن کریم می گوید هر گروهی، اگر راضی هم باشند، شما حد الهی را در برابر آلودگی اجرا کنید، معلوم می شود عصمت زن، حق الله است و به هیچ کسی ارتباط ندارد. قهرا همه اعضای خانواده و اعضای جامعه و به ویژه خود زن امین امانت الهی است.

این مدرس حوزه علمیه عنوان کرد: حفظ حجاب و حفظ عفت، حفظ خط اسلام و ایمان مردم است. همانطور که واجبات و محرمات الهی را رعایت می کنند، حجاب را نیز مراعات می کنند. حجاب اسلامی وسیله حفظ و صیانت عفاف انسانی است. شخصیت انقلابی زن مسلمان به او اجازه نمی دهد که از راه خودنمایی و نمایش زیور و زینت و آرایش خود را نشان دهد.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی با اشاره به نقش حجاب در حفظ کرامت زنان افزود: در جامعه اسلامی زن مسلمان دارای حرمت و شخصیتی ویژه است که حجاب و پوشش زن مظهر حرمت و شخصیت وی بشمار می رود. حجاب نشانه نکریم زن است. اسلام حرمت و تکریم را برای تمام زنانی که در ورای حجاب قرار می گیرند قائل می شود.

وی در پایان گفت: اصل حجاب در اسلام، کرامت و احترام به مقام زن است و برای ترویج فرهنگ حجاب در جامعه، باید ضمن معرفی صحیح حجاب به افراد از نقش بسزای رسانه‌ها نیز غافل نشد./202/879/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰
ضمن تایید نظر ایشان عرض می کنم رعایت حجاب مانند تمامی احکام اسلام لازم است و ترک آن به هر بهانه ای حرام است. انتظار می رود در جامعه ای که حکومت سالمی دارد و قانون اساسی آن براساس احکام اسلام است به رعایت تمامی احکام اسلام منجمله رعایت حجاب و دوری از فساد تاکید و عملا حفاظت شود. برخی مسئولین و به ظاهر علمای دینی خود را برتر از خداوند دانسته و بی حجابی را فاقد اثرات سوء و آسیبهای اجتماعی و فرهنگی خطرناک می دانند و این کاملا اشتباه است . همین الان هم فساد بین مردان و زنان سست عنصر و دارای ضعف اعتقاد در همه اقشار و تبعیضها و ظلمها بسیار است چه برسد به اینکه آزاد هم باشد.
0
0