۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۱
کد خبر: ۵۰۷۸۱۸
در مدارس علمیه استان کرمانشاه؛

اجلاس بین المللی محبان اهل بیت و مسأله تکفیری ها برگزار می شود

معاون پژوهش حوزه علمیه استان کرمانشاه از برگزاری اجلاس بین المللی محبان اهل بیت و مسأله تکفیری ها در حوزه های علمیه استان خبر داد.
حجت الاسلام برهان قلعه بالایی

حجت الاسلام برهان قلعه بالایی معاون پژوهش حوزه علمیه استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، از برگزاری اجلاس بین المللی محبان اهل بیت و مسأله تکفیری ها در حوزه علمیه استان خبر داد و ابراز داشت: علاقه مندان به شرکت در این اجلاس می توانند مقالات خود را در شش محور تنظیم و ارسال کنند.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان کرمانشاه تصریح کرد: مقالات در محورهای مفهوم شناسی، مبانی و اندیشه های فکری و معرفتی محبان اهل بیت (ع)، تاریخ و تمدن مذاهب اسلامی در پی ریزی تمدن نوین اسلامی، آراء اندیشمندان و علمای تراز اول مسلمین در شکل گیری امت واحده در تقابل با نحله های انحرافی قابل بررسی هستند.

وی افزود: اتحاد و انسجام محبان اهل بیت(ع) برای تشکیل امت واحده اسلامی، آسیب شناسی چالش ها و تهدیدهای پیش روی محبان اهل بیت(ع) و جهان اسلام، راهبردها و راهکارهای وحدت و انسجام محبان اهل بیت در تقابل با دشمنان (استکبار، صهیونیسم، ارتجاع و تکفیر) از دیگر محورهای مقالات هستند.

حجت الاسلام قلعه بالایی بیان داشت: علاقه مندان مقالات خود را در حداقل 15 و حداکثر 25 صفحه تنظیم کرده و ارسال کنند.

این مسؤول درباره مهلت ارسال آثار اظهار داشت: آخرین مهلت ارسال آثار 25 تیرماه جاری بوده و صاحبان آثار برگزیده به عنوان میهمان ویژه در همایش حضور خواهند یافت.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان کرمانشاه مطرح کرد: با توجه به شرایط حساس جهان امروز، باید برای شناخت و تبیین اسلام حقیقی و ارائه راهکارهایی برای اتحاد هرچه بیشتر مسلمانان جهت ایجاد امت واحده اسلامی تلاش کرد.

حجت الاسلام قلعه بالایی عنوان داشت: دشمن شناسی از مهمترین مسائلی است که در جهان امروز باید مورد توجه قرار گیرد، امروز جریان تکفیری با تحریف اندیشه های اصیل اسلامی به دنبال تعریف چهره ای غیر واقعی از اسلام برای جهانیان است.

وی برگزاری چنین همایش ها و اجلاس هایی را از نیازهای ضروری امروز جامعه دانست و گفت: امید است با مشارکت خوب طلاب و اندیشمندان راهکارهایی خوب و کاربردی در جهت افزایش انسجام جهان اسلام ارائه شود./302/857/ب1

ارسال نظرات