۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۸
کد خبر: ۵۰۷۶۵۱
طی فراخوانی اعلام شد؛

موضوعات همایش «اقتصاد مقاومتی و مقاوم سازی فرهنگی در سبک زندگی امام سجاد»

موضوعات فراخوان همایش «اقتصاد مقاومتی و مقاوم سازی فرهنگی در سبک زندگی امام سجاد» در دو بخش «اقتصاد مقاومتی» و «سبک زندگی فرهنگی اجتماعی» اعلام شد.
امام سجاد

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، همزمان با هزار و چهارصدمین سال میلاد امام سجاد(ع)، فراخوان مقالات همایش ملی «اقتصاد مقاومتی و مقاوم سازی فرهنگی در سبک زندگی امام سجاد(ع)» منتشر شد و علاقه مندان می توانند مقالات خود را به دبیرخانه همایش ارسال کنند.

موضوعات فراخوان در دو بخش «اقتصاد مقاومتی» و «سبک زندگی فرهنگی اجتماعی» اعلام شده که تولید و اشتغال در سیره امام سجاد(ع)، تأثیر قناعت و ساده زیستی در اقتصاد مقاومتی، شیوه های مدیریت اقتصادی، تاثیر رزق حلال در فلاح فرهنگی و رفاه اقتصادی در سیره امام سجاد(ع)، تربیت خانواده متعالی از منظر امام سجاد(ع)، مبارزه با مظاهر فساد در سیره امام سجاد(ع) و حقوق متقابل فرد و اجتماع از منظر امام سجاد(ع) از موضوعات بخش اقتصاد مقاومتی است.

موضوعات بخش سبک زندگی نیز تبیین شاخصه های حکومت دینی، استکبار ستیزی در سیره امام سجاد(ع)، شیوه های تبلیغی در سبک زندگی امام سجاد(ع)، تبیین ارزش های اسلامی در ادعیه از منظر امام سجاد(ع)، نقش دعا در زندگی دنیوی و اخروی در سیره امام سجاد(ع) و حقوق متقابل مسجد و خانواده می باشد.

همچنین، آخرین مهلت ارسال مقالات 30 آذرماه سال جاری است و علاقه مندان می توانند آثار خود را تا این تاریخ به دبیرخانه همایش مستقر در دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی به آدرس بجنورد، حد فاصل میدان کارگر و شهید، کوچه شهید مرتضی محمدی، دبیرخانه مساجد ارسال کنند.

قابل ذکر است، زمان برگزاری آئین اختتامیه همایش ملی «اقتصاد مقاومتی و مقاوم سازی فرهنگی در سبک زندگی امام سجاد(ع)» همزمان با سالروز ولادت این امام همام در فروردین 97 و به میزبانی خراسان شمالی است.

جوایز برگزیدگان این همایش نیز دو سفر زیارتی عتبات عالیات، دو سکه بهار آزادی، دو نیم سکه و ده ها جایزه ارزنده دیگر معرفی شده و از عموم پژوهشگران هسته های پژوهشی کانون های فرهنگی و هنری مساجد، دانشجویان و طلاب دعوت شده است در این برنامه فرهنگی شرکت کنند./820/۱۰۱/ب2

ارسال نظرات