۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۵۰۷۵۵۹
 امام جمعه کارون:

فلسفه نماز عیدسعید فطر بازگشت به خویشتن است

حجت الاسلام خضیراوی با اشاره به فلسلفه برپایی نماز عید سعید فطر آن را بازگشت به خویشتن دانست و انسان بایستی ارزش معنوی خود را در ماه مبارک رمضان بداند.
نماز عید قربان در تبریز

حجت الاسلام قاسم خضیراوی، امام جمعه کارون، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز با اشاره به معنویت اعمال ساعات اخیر ماه مبارک رمضان ابراز داشت: دعای وداع با ماه مبارک رمضان از امام سجاد(ع) که در صحیفه سجادیه آمده است واقعا انسان را تحت تاثیر قرار می دهد و روح معنویت انسان را بالا می برد.

امام جمعه کارون در رابطه با روز عید سعید فطر اظهار داشت: به روز عید سعید فطر یوم الجوائز گفته می شود یعنی اینکه جایزه های معنوی خداوند متعال میان بندگانش توزیع می شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی کارون درباره زکات فطریه گفت: زکات فطریه که از سوی دفتر نماینده ولی فقیه در استان اعلام شد 4هزار و پانصدتومان تعیین شده است که به مستضعفان و اقربین مستحق تعلق می گیرد.

حجت الاسلام خضیراوی با تبیین فلسفه نماز عید سعید فطر، بیان داشت: خود دعایی که در نماز عید قرائت می شود فلسفه نماز عید است و کلمه عید یعنی بازگشت به خویشتن است که انسان ماه مبارک رمضان را پشت سر گذاشته و این ارزش را برای خود حفظ کند.

وی در رابطه با اعمال مستحبی عید سعید فطر خاطرنشان کرد: احیای شب عید، غسل روز عید، زیارت عاشورای امام حسین(ع) و اعمالی که در مفاتیح الجنان به آن اشاره شده است از جمله اعمال شب عید فطر است.

امام جمعه کارون با اشاره به نحوه برگزاری نماز عید سعید فطر در شهرستان کارون، اذعان داشت: اطلاع رسانی توسط نهادهای مربوطه جهت برگزاری هرچه باشکوه نماز عید صورت گرفته و انتظار می رود نماز عید سعید فطر هچون سال های گذشته پرشکوه برگزار شود.

لازم به ذکر است نماز عید سعید فطر در مصلای بزرگ امام علی(ع) شهرستان کارون به امامت حجت الاسلام خضیراوی امام جمعه این شهرستان اقامه خواهد شد./۹۴۵۳/۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات