۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۱
کد خبر: ۵۰۷۳۹۴
آیت الله قرهی تشریح کرد؛

زمان های استجابت دعا

تولیت مدرسه امام مهدی(عج) گفت: یکی از زمان‌های اجابت دعا در طی سال، شب‌های جمعه است و ماه مبارک رمضان لحظه‌ لحظه‌اش وقت اجابت دعا و استثناء عجیبی است.
آیت الله قرهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله روح الله قرهی تولیت مدرسه امام مهدی(عج)، در مراسمی که در مهدیه قائم المنتظر(عج) برگزار شد، در شرح دعای ابوحمزه ثمالی گفت: قرآن، سخن گفتن خداوند متعال با انسان و دعا، سخن گفتن انسان با خداوند عزوجل است؛ این دو مکمل یکدیگر هستند.

تولیت مدرسه امام مهدی(عج) در خصوص معرفت به خداوند متعال و شناخت انسان عنوان کرد: تنها راه برای شناخت خود و خدا، عترت است و تمام عرفا از طریق عترت به مقامات والای عرفانی رسیده‌اند. امام علی(ع) در سفارش به فرزندشان امام حسن(ع) می‌فرمایند فرزندم بدان کسی که خزائن ملکوت آسمان‌ها و زمین به دست او است، به تو اجازه داده که او را بخوانی و با او سخن بگویی.

وی با بیان اینکه تمام سوره‌های قرآن به جز برائت با «بسم الله الرحمن الرحیم» آغاز شده است گفت: پروردگار عالم رحیم است و تمام مطالب قرآن در باب رحمت و صفات خداوند متعال است که در ضمن این رحمت بیکران، علمش همه چیز را احاطه کرده است.

آیت الله قرهی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) گفت: امام صادق(ع) می‌فرماید اگر مریض روحی یا جسمی دارید بسیار برایش دعا کنید که دعا، شفای همه‌ مریضی‌ها، دردها و گرفتاری‌ها است ولی یک شرط دارد که انسان باور کند. یقین به دعا، مرتبه و درجه انسان را بالا می‌برد.

وی با بیان اینکه لحظه به لحظه ماه مبارک رمضان لحظات اجابت دعا است گفت: در طول سال زمان‌هایی مانند زمان نزول رحمت الهی، باران، طلوع و غروب آفتاب مخصوص اجابت دعا هستند و دو زمان طلوع و غروب آفتاب بر مواظبت آن بسیار سفارش شده است. اگر رزق (مادی و معنوی) شما کم است، در این دو زمان مراقبت کنید. زمان طلوع آفتاب که خوابش خیلی هم شیرین است مواظب باشید و نخوابید. آن موقع است که رزق و روزی‌ها تقسیم می‌شود و برای همین بهتر است بیدار باشید.

تولیت مدرسه امام مهدی(عج) افزود: در زمان غروب و طلوع آفتاب دو الی سه دقیقه به ذوالجلال و الاکرام توجه کنیم و از او درخواست کنیم؛ چون وقت اجابت دعاست. منظور این نیست که دست از کار بکشیم، منظور این است که این لحظات به پروردگار عالم، توجه ویژه داشته باشیم.

آیت الله قرهی افزود: کاسب‌های مؤمن و متدین در زمان‌های قدیم در همان لحظاتی که غروب می‌شد، شروع به دعا خواندن می‌کردند؛ هم کارشان را می‌کردند و هم مردم متوجه اهمیت زمان غروب آفتاب می‌شدند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از زمان‌های اجابت دعا در طی سال، شب‌های جمعه است. ماه مبارک رمضان لحظه‌ به لحظه‌اش وقت اجابت دعاست و استثناء عجیبی است. ماهی که وقتی یک آیه می‌خوانی یک ختم قرآن محسوب می‌شود. نفس می‌کشی، تسبیح است، دعا کنی مستجاب است./۲۰۲/۹۶۶/ب۱

ارسال نظرات