۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۵۰۷۱۰۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران:

بیش از چهار هزار هیات مذهبی در سطح مازندران فعالیت می کنند

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: در سطح مازندران بیش از چهار هزار هیات مذهبی دارای مجوز فعالیت می کنند که نقشی به سزا فضا سازی معنوی و برنامه های مذهبی در سطح استان دارند.
نشست خبری مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در جمع خبرنگاران با گرامیداشت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی، گفت: تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی توسط امام راحل در سال 1360 برای ساماندهی تبلیغ دینی در جهت اهداف نظام اسلامی بود و این نهاد از حسنات انقلاب محسوب می شود.

وی با اشاره به ظرفیت مردمی سازمان تبلیغات اسلامی، اظهار داشت: هیچ دستگاه فرهنگی در کشور مانند سازمان تبلیغات اسلامی دارای ظرفیت های مردمی مانند تشکل های مذهبی، مبلغان دینی، شاعران آیینی، انجمن مداحان و جامعه قرآنی نیست و باید این نهاد بیش از پیش توسط دولت تقویت شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی با اشاره به وجود 800 مرکز قرآنی در مازندران، خاطرنشان کرد: سازمان دارالقرآن کریم یک مجموعه مردمی در جهت نشر و اشاعه کلام الهی در سطح جامعه و تربیت قاریان، حافظان و مفسران قرآن است.

وی افزود: در سطح مازندران بیش از چهار هزار هیات مذهبی دارای مجوز فعالیت می کنند که نقشی به سزا فضا سازی معنوی و برنامه های مذهبی در سطح مازندران دارند.

حجت الاسلام شکریان به اعزام مبلغ دینی توسط اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران به روستاها و نقاط مختلف استان پرداخت و تاکید کرد: سال گذشته 1900 اعزام مبلغ توسط این اداره کل صورت گرفت که امسال این رقم به 2310 اعزام افزایش یافته است.

وی ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی به دنبال تحقق این شعار است که هیچ مسجدی بدون مبلغ دینی در سطح مازندران نباشد.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران برگزاری مراسم معنوی اعتکاف را از جمله رویش های برجسته در مقابله با ناتوی فرهنگی دشمنان بیان کرد و گفت: سال گذشته مراسم معنوی اعتکاف در301 مسجد مازندران با حضور بیش از 23 هزار نفر صورت گرفت که امسال این تعداد به 343 مسجد افزایش یافت.

وی افزود: بیش از هفتاد درصد شرکت کنندگان در مراسم معنوی اعتکاف در سطح مازندران از جوانان و نوجوانان هستند.

حجت الاسلام شکریان به وجود 130 خانه عالم در سطح مازندران اشاره کرد و اظهار داشت: متاسفانه به دلیل کمبود اعتبارات دولتی 115 خانه عالم در مازندران به صورت نیمه کاره رها شده است و لازم است دولت در این زمینه ما را در راستای اشاعه فرهنگ دینی کمک کند.

وی از برنامه این اداره کل برای افزایش تعداد روحانیون مستقر در روستاها خبر داد و تاکید کرد: در حال حاضر تعداد روحانی مستقر در سطح روستاهای مازندران 150 نفر است که بر اساس برنامه پیش بینی شده این تعداد به 200 نفر تا پایان امسال خواهد رسید.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران حضور روحانی مستقر را در هر منطقه موجب کاهش آسیب های فرهنگی و اجتماعی دانست و تصریح کرد: آمارهای به دست آمده نشان می دهد که وجود یک روحانی در هر منطقه در کنار کاهش آسیب های مختلف اجتماعی، موجب ارتقای سطح فرهنگی مردم و توسعه فعالیت های عمرانی و خدماتی می شود.

وی از تاسیس و راه اندازی 8 آموزشکده تخصصی مداحی در سطح مازندران خبر داد و گفت: بیش از هزار نفر از نوجوانان و جوانان علاقه مند به مداحی در آموزشکده های مداحی زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی مازندران ثبت نام کرده اند تا شاهد تربیت مداحانی در تراز انقلاب باشیم.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به برگزاری نشست های تخصصی مبلغان دینی و کارگاه های آموزشی توسط این اداره کل، اظهار داشت: سال گذشته 4 دوره کلاس آموزشی ویژه مبلغان دینی با رویکرد سبک زندگی اسلامی، مهارت های زندگی قرآنی، شبهه شناسی انقلاب و نهضت امام راحل و نیز روش های مشاوره برای مقابله با آسیب های اجتماعی در سطح مازندران برگزار شد.

وی با اشاره به فعالیت 5 دبیرستان معارف و علوم دینی صدرا در سطح مازندران، تصریح کرد: هدف از راه اندازی مدارس صدرا تربیت نیروی متعهد، متخصص برای انقلاب اسلامی است و خوشبختانه فارغ التحصیلان این مدارس از نیروهای تاثیر گذار در زمینه های انقلابی و دینی هستند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران از آمادگی این اداره کل برای توسعه کمی مدارس صدرا در سطح استان خبر داد و افزود: استقبال بسیار خوبی از سوی والدین برای ثبت نام فرزندان آن ها در مدارس صدرا وجود دارد اما متاسفانه به دلیل کمبود اعتبار قادر به توسعه این مدارس نیستیم.

وی اظهار داشت: در حال حاضر دبیرستان های صدرا تنها به پذیرش دانش آموزان در رشته علوم انسانی اقدام می کنند که پیشنهاد ما برای پذیرش در رشته های دیگر همراه با توسعه این مدارس و تاسیس دانشگاه معارف اسلامی است./1313/۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات