۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۵۰۷۰۷۰
معاون آموزش حوزه های علمیه استان ایلام:

روز قدس روز همبستگی مسلمانان برای نابودی تفکر صهیونیستی است

حجت الاسلام تقوایی گفت: روز قدس روز همبستگی مسلمانان برای نابودی تفکر صهیونیستی است و این تکلیفی الهی است که بر دوش تک تک مسلمانان بلکه هر انسان آزاده سنگینی می کند. که متاسفانه بسیاری از مسلمانان از این تکلیف غفلت می کنند و جزای فراموشی تکالیف الهی عقوبت الهی است.
حجت الاسلام مهدی تقوایی

حجت الاسلام مهدی تقوایی، معاون آموزش حوزه های علمیه استان ایلام، امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، اظهار داشت: هر قومی برای خود یک سری آرمان ها دارد و آینده ای برای خود متصور است. افراد آن قوم معمولا خود را از بقیه قوم برتر می دانند و در تقسیم بندی هایی که انجام می دهند مردم را به خود و غیر خود تقسیم می کنند مثل عرب و عجم، ایرانی و غیر ایرانی.

وی افزود: در عین حال برای بقیه اقوام احترام و حق حیات قائل هستند و همیشه در آرزوی صلح و ارتباط صمیمانه با آنها برآمده اند. شاید در بین تمامی ملل تنها قوم یهود از این قانون مستثنی است.

معاون آموزش حوزه علمیه استان ایلام با بیان خود برتر بینی قوم یهود گفت: قوم یهود و به ویژه نهضت صهیونیسم علاوه بر خود برتر بینی ای که دارد هیچگونه احترام و حتی حق زندگانی برای اقوام دیگر قائل نیستند. آنها از دیگران تعبیر به بیگانه می کنند و هرگونه معامله غیر منصفانه ای را با آنها جائز می دانند تا جایی که در تلمود که یکی از کتاب های مقدس آنهاست.

وی با اشاره به اینکه حتی رجال دینی یهود، خود در زیر پا گذاشتن حق دیگران در تلاش هستند، افزود: شخصی از رجال دینی یهود در معامله ای با فرد بیگانه با توجه به اینکه سر او را کلاه گذاشت وقتی که حواسش نبود پولش را دزدید و جالب اینکه این سیره را به بقیه هم مسلکانش پیشنهاد می دهد.                                          

حجت الاسلام تقوایی در ادامه به سیره اخلاقی و مسلک قوم یهود در قرآن اشاره و خاطر نشان کرد: این قوم هر وقت به قدرت می رسید غیر انسانی ترین رفتار را با پیروان ادیان دیگر انجام می داد و حتی در مقابل قوانین خداوند ایستادگی می کردند و به قتل انبیا الهی می پرداختند.

وی ادامه داد: قرآن کریم به این مساله در سوره بقره اشاره می فرماید؛ ذلک بانهم کانوا یکفرون بایات الله و یقتلون النبیین بغیر الحق که ذلیل شدن و مشکلات این قوم را ناشی از دو مساله می داند اول کفر به آیات خداوند و ثانیا کشتن انبیا الهی و هر وقت در اثر عصیان خداوند دچار گرفتاری می شدند به مظلوم نمایی می پرداختند و حتی این امر در الهیات آنها تاثیر می گذاشت و آموزه به محاق رفتن خداوند و سلب فرمانروایی زمینی از خداوند از جمله این عقاید است.

این مدرس حوزه تاکید کرد: در قرن اخیر ما شاهد به قدرت رسیدن قرائتی افراطی از این دین هستیم. قرائتی که فرمانروایی بر خاورمیانه و بلکه دنیا را حق الهی خود می دانند و در راه به دست آوردن این حکومت از هیچ جنایتی فروگذار نکرده اند.

معاون آموزش حوزه علمیه استان ایلام با بیان اینکه در کتاب مقدس، عهد عتیق کتاب دانیال و هم در انجیل لوقا و هم در قرآن تصریح شده که قوم یهود به دلیل گناهانی که مرتکب شده صلاحیت تشکیل حکومت را ندارد، یادآور شد: بسیاری از مسلمانان در طول تاریخ که باید در برابر طاغوت ها ایستادگی کنند طرح دوستی و مذاکره با آنها را ریخته اند در صورتی که در قرآن کریم به سعی بیهوده آنها اشاره کرده است.

حجت الاسلام تقوایی در پایان با اشاره به مبارزه و مقاومت مسلمان در مقابل صهیونیست ها، تصریح کرد: روز قدس روز همبستگی مسلمانان برای نابودی تفکر صهیونیستی است و این تکلیفی الهی است که بر دوش تک تک مسلمانان بلکه هر انسان آزاده سنگینی می کند. که متاسفانه بسیاری از مسلمانان از این تکلیف غفلت می کنند و جزای فراموشی تکالیف الهی عقوبت الهی است چرا که در روایت داریم که کسی که اهتمام به امور مسلمانان نداشته، مسلمان نیست. با توجه به اینکه قدس شریف قبله گاه نخست مسلمانان است و رهایی این بیت مقدس وظیفه دینی ما است./۸۷۹/۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات