۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۵۰۶۹۸۸
مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه:

قدس نماد اقتدار و قدرت جهان اسلام در مقابل بدخواهان زمان است

مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه با اشاره به اینکه قدس نماد اقتدار و قدرت جهان اسلام برای بدخواهان زمان است، گفت: راهپیمایی روز قدس به معنای حمایت از یک فرهنگ و یک عقیده است.
حجت الاسلام داوود زارع

حجت الاسلام داوود زارع، مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ابراز داشت: روز قدس از چند منظر برای مسلمانان در درجه اهمیت بالایی قرار دارد، حضور در روز قدس فرمان ولی زمان، امام خمینی(ره) است و باید پاس داشته شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه بیان داشت: روز قدس روز حمایت از دین و حمایت از مظلومان جهان است و این امر از وظایف دینی هر مسلمانی بشمار می رود، مسلمانان باید استکبار و زورگویی در سراسر عالم را محکوم کنند و این امر فقط محدود به کشور و مملکت خود ما نمی شود.

وی ادامه داد: قدس نماد اقتدار و قدرت جهان اسلام برای بدخواهان زمان است و حضور همیشگی مسلمانان در صحنه های سیاسی را نشان داده و بیانگر همسویی و عدم جدایی دین از سیاست است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: قرار گرفتن روز قدس در ماه مبارک رمضان عبادت بوده و بیان قدرت و اثرگذاری و کارآمدی دین در جهان امروز را به نمایش می گذارد، ختم شدن راهپیمایی روز قدس به نماز عبادی سیاسی جمعه نشان از هم پیمانی و عهد مجدد با ولی فقیه زمان است.

حجت الاسلام زارع تأکید کرد: روز قدس دارای دو پیام است که اولین پیام به دوستان بوده و بیانگر ایستادگی ما تا پای جان در دفاع از مظلومان جهان است، اگر چه ممکن است از نظر قواعد بین الملل قادر به حضور در کشور و مملکت دیگر نباشیم اما زنده ایم و به خواست خداوند متعال پرچم اسلام را فراگیر خواهیم کرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه افزود: پیام دیگر روز قدس به دشمنان و استکبار جهانی است که خیال نکنند زمان زورگویی همچنان ادامه دارد، تصور نکنند مسلمانان عالم از یکدیگر حمایت نمی کنند، در هر زمان و در هر مکانی که لازم باشد مسلمانان حضور خواهند داشت و این عین تقوا و عبادت و بندگی خداوند متعال است.

استاد حوزه علمیه مطرح کرد: سخن و پیام امام راحل پیامی حکیمانه و ارزشمند است، امام فرمودند فلسطین پاره تن اسلام است یعنی به دین ما بسته است، یعنی هدف دفاع از یک کشور نیست بلکه هدف حمایت از مظلوم و محکوم کردن ظالم است.

حجت الاسلام زارع عنوان داشت: ظلم در هر کجای عالم باشد محکوم است، راهپیمایی روز قدس به معنای حمایت از یک فرهنگ و یک عقیده است، از این رو اصل حضور مهم و حیاتی است و بیانگر همسویی مسلمانان عالم بوده و هدف غایی آن اتحاد و همدلی است که موجب یأس و ناامیدی دشمن شده و چه بسا چنین حضور گسترده ای در طول سالیان متمادی دسیسه ها و نقشه های فراوانی را نقش بر آب کرده است.

وی در پایان با دعوت از عموم مردم و مسؤولان و طلاب و روحانیان برای حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس، عنوان داشت: باید بیاییم و می آییم تا حضورمان و اتحاد و همدلی هایمان را به مسلمانان جهان اعلام کنیم./857/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات