۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۶
کد خبر: ۵۰۶۷۹۲
کریمی قدوسی مطرح کرد؛

مصوبه اخیر سنای آمریکا تضعیف قدرت موشکی ایران را دنبال می کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: مصوبه اخیر «سنا» آمریکا با هدف دوقطبی سازی و تضعیف قدرت موشکی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران و همچنین تداوم «تحریم‌های بانکی» طراحی شد.
کریمی قدوسی

جواد کریمی قدوسی، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا درباره حمله اخیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مواضع تروریست ها، گفت: از زمان برگزاری انتخابات اخیر ریاست جمهوری در ایران تا حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به داعش، شش نقشه از پیش طراحی شده توسط دشمنان انقلاب اسلامی، یک به یک اجرایی شد.

وی با معرفی ایجاد فضای «دوقطبی» به عنوان اولین حربه دشمن، افزود: دشمن تلاش کرد با ایجاد فضای دوقطبی در زمان انتخابات ریاست جمهوری، وحدت ملی، قدرت دفاعی و امنیت ملی کشور را در ذیل هیجانات انتخاباتی به چالش بکشاند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر اخیر «ترامپ» به منطقه، ابراز داشت: دومین راهبرد خصمانه دشمن با سفر رییس جمهور آمریکا به منطقه و دیدار با خاندان آل سعود شکل گرفت. باید توجه داشت که ماحصل دیدار مقامات سعودی با ترامپ، تشکیل ائتلاف «عربی» ضد ایران بود.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با تشریح سومین برنامه دشمن، عنوان داشت: مصوبه اخیر «سنا» آمریکا با هدف دوقطبی سازی و تضعیف قدرت موشکی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران و همچنین تداوم «تحریم‌های بانکی» طراحی شد، تا قدرت موشکی و دفاعی کشور به دست خود ملت و برخی از عوامل داخلی به چالش کشیده شود.

وی ادعای تکراری تهدید مستقیم علیه جمهوری اسلامی ایران را به عنوان چهارمین نقشه استکبار معرفی کرد و گفت: تهدید نظامی مستقیم علیه کشورمان از طریق وزیر دفاع آل سعود که جدیدا با یک کودتا به مقام ولیعهدی نیز رسیده است کلید خورد تا از طریق کشاندن جنگ به داخل خاک جمهوری اسلامی، کشور ایران مورد تهدید واقع شود.

کریمی قدوسی با بازخوانی حمله تروریستی به خانه ملت، یادآور شد: حمله اخیر داعش به ساختمان پارلمان با هدایت و حمایت مستقیم «انگلیس»، «آمریکا»، «آل سعود» و «رژیم صهیونیستی» صورت گرفت که می‌توان آن را به عنوان پنجمین راهبرد عملیاتی دشمن معرفی کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ماحصل پنج عملیات دشمن، سناریوی اصلی که همان ایجاد «دوقطبی» در بدنه ملت بود، شکل گرفت و به سمت اجرایی شدن نیز رفت. دشمنان انتظار داشتند که با ظرفیت‌های به وجود آمده در کشور، مواضع اخیر «تیلرسون» در قبال ایران به نتیجه برسد.

وی با تحلیل مواضع اخیر وزیر امور خارجه آمریکا، بیان داشت: دشمنان تلاش داشتند با حمایت برخی از جریانات داخلی، اقدام به تغییر نظام در جمهوری اسلامی ایران کنند. 

کریمی قدوسی با تمجید از اقدام هوشمندانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: شش موشک شلیک شده از سوی جمهوری اسلامی ایران سمت دشمنان به صورت اتفاقی و بدون محاسبه شکل نگرفت، بلکه این اقدام برآمده از محاسبات هوشمندانه‌ای بود که بر اساس آن به صورت نمادین پاسخ هر شش اقدام خصمانه استکبار داده شود.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که برآمده از ملت ایران است، به همراه قدرت موشکی و رهبری خضرت آیت الله خامنه‌ای، در راس نگاه‌های جهانی قرار دارد، به صورتی که همگان به این باور رسیده‌اند که نمی‌توانند به ایران گزندی وارد کنند.

کریمی قدوسی در پایان با دعوت از تمام مردم ایران برای شرکت در راهپیمایی روز «قدس»، گفت: از تمام مردم ایران می‌خواهیم با شرکت در راهپیمایی روز جمعه، حماسه‌ای عظیم و مقتدرانه خلق کنند تا در مقیاسی جهانی پاسخی سیاسی به دشمنان منتقل کنیم./856/ت۳۰۱/ج۱

ارسال نظرات