۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۵
کد خبر: ۵۰۶۶۴۵
نماینده خبرگان رهبری:

امر به معروف و نهی از منکر تنها در بدحجابی خلاصه نشود

امام جمعه مراغه گفت: امر به معروف و نهی از منکر تنها در بدحجابی خلاصه نشود، بسیاری از منکرات اجتماعی، اخلاقی و اقتصادی هستند که متأسفانه مورد غفلت واقع شده اند.
حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به آخرین وصایای امیرمؤمنان علی(ع) در روزهای پایانی عمر شریفشان، اظهار داشت: آن حضرت بر پیوند میان مسلمانان و ارتباط با یکدیگر تأکید داشته اند.

وی با بیان این‌که نباید مسلمانان و مؤمنان نسبت به یکدیگر بی‌تفاوت باشند، خاطرنشان کرد: بی‌تفاوتی افراد نسبت به حال همدیگر با آموزه‌های دینی و سفارش ائمه اطهار منافات دارد، مبادا در جوامع اسلامی مسلمانان از حال هم بی‌خبر باشند، در این صورت تسلط دشمنان ساده‌تر خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی همچنین ترک فرایض دینی امر به معروف و نهی از منکر را منجر به تسلط بدترین مردمان بر مسلمانان دانست و گفت: این فریضه الهی نه تنها در آیات قرآن کریم بلکه در احادیث و روایات متعددی مورد تأکید قرار گرفته است.

امام جمعه مراغه با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین توصیه‌های مولای متقیان عمل به فریضه امر به معروف است، افزود: امر به معروف و نهی از منکر تنها در بدحجابی خلاصه نشود، بسیاری از منکرات اجتماعی، اخلاقی و اقتصادی هستند که متأسفانه مورد غفلت واقع شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با تأکید بر این‌که امر به معروف و نهی از منکر طریق صالحان و بندگان حقیقی درگاه الهی است، افزود: ضمانت اجرای دیگر احکام دینی نیز به واسطه این فریضه دینی است، مادامی که مردم عامل به امر به معروف و نهی از منکر هستند، مفسدان مجال فساد نخواهند داشت.

وی یکی از آثار و برکات امر به معروف و نهی از منکر را تشدید نظارت اجتماعی و اخلاقی در جامعه دانست و گفت: عمل به این فریضه مانع بی‌تفاوتی مسلمانان نسبت به یکدیگر می‌شود، چراکه حال و وضعیت هر فرد با دیگر افراد و جامعه گره خورده است./۳۰۲/۹۳۵/ب۱

ارسال نظرات