۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۵
کد خبر: ۵۰۶۶۲۲
حجت الاسلام داداش زاده:

آذربایجان غربی پیشرو در پالایش و ساماندهی تشکل های دینی قرآنی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی در پالایش و ساماندهی تشکل های دینی، فرهنگی و قرآنی در کشور پیشرو است.
حجت الاسلام داداش زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام محمد داداش زاده امروز در نشست خبری به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: سیاست گذاری، برنامه ریزی و هدایت تبلیغات دینی کشور از جمله مهمترین ماموریت های این سازمان محسوب می شود.

حجت الاسلام داداش زاده زمینه سازی برای سازمان یافتن نیروهای مومن و پیدایش تشکل های لازم و هماهنگی به منظور هدایت  و تقویت نهادهای دینی ومردمی، تلاش برای احیا و اشاعه معارف دینی و تاریخ فرهنگ تشیع، تهیه و تدوین انتشار کتب، نشریات نرم افزارها، مناسب و ضروری به منظور معرفی علوم، تمدن ومعارف اسلامی را یکی دیگر از وظایف این سازمان بر شمرد.

به گفته وی تاسیس مراکز تخصصی، تبلیغی و دینی و همچنین سازمان دهی و اعزام مبلغ از دیگر وظایف سازمان تبلیغات اسلامی است.

حجت الاسلام داداش زاده با اشاره به پالایش و ساماندهی تشکلهای دینی، فرهنگی و قرآنی گفت: براساس اخرین ارزیابی ها آذربایجان غربی درثبت هیئت های مذهبی،  کانون مداحان و کانونهای فرهنگی تبلیغی در کشور رتبه دو و در ثبت انجمن های اسلامی رتبه 8 را داراست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی اظهار کرد: در حال حاضر 2 هزار و 372 هیأت مذهبی در سامانه ثبت شده است درحالیکه این آمار در گذشته بالای 3 هزار هیأت بود.

حجت الاسلام داداش زاده با بیان این که تعداد روحانیان مستقر در سال 1395، 43 نفر بود، گفت: در حال حاضر  100 روحانی در روستاها و مناطق حاشیه نشین با هدف تبیین مبانی دین مبین اسلام و ترویج سبک زندگی با رویکرد اسلامی فعالیت می کنند.

وی همچنین از آمادگی ساخت 8 مدرسه علوم و معارف اسلامی صدرا با همکاری اداره کل نوسازی مدارس  آذربایجان غربی، برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم برگزاری طرح با قرآن در زلال اعتکاف در 30 مسجد، طرح بزرگ قرآنی 1451 با محدودیت حفظ سوره ملک و واقعه در محافل انس با قران و همچنین جشنواره کودک و نوجوان خبر داد./202/936/ب1

ارسال نظرات