۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۵۰۶۴۴۲
مسؤول دفتر بعثه مقام معظم رهبری در قم:

حج سفر تحول در زندگی و تغییر سرنوشت است

حجت الاسلام نقدی با بیان اینکه حج سفر تحول در زندگی و تغییر سرنوشت است، تأکید کرد که زائر باید در سفر حج تسلیم محض اراده الهی شود.
حجت الاسلام نقدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دومین شب از همايش تا مهماني ويژه زائران حج تمتع 96 شامگاه دوشنبه با حضور مسؤولان اداره حج و زيارت قم و همچنين مسؤولان بعثه مقام معظم رهبري از سوي حوزه نمايندگي ولي فقيه در امور حج و زيارت در سالن همايش هاي مجتمع ياوران حضرت مهدي(عج) برگزار شد.

حجت الاسلام محمد نقدی مسؤول دفتر بعثه مقام معظم رهبری در قم با تأکید بر اینکه زائران باید سعی کنند با دست پر از سفر حج برگردند، اظهار داشت: از بین میلیون ها انسانی که عاشق حضور در سرزمین وحی هستند این قرعه به اسم شما افتاده است و شما می توانید در این سفر سرنوشت خود را تغییر دهید.

وی افزود: حج سفر تحول در زندگی است و به راحتی نصیب هرفردی نمی شود، چراکه همه شما حداقل 11 سال منتظر حضور در حج بوده اید، بنابراین عقیده من این است که باید بعد از حضور در سرزمین وحی از خاکیان جدا شده و به آسمانیان بپیوندید؛ زائر حقیقی خود را در حرم امن الهی گم می کند نه اینکه نگاهش به در و دیوار و ظواهر حرم باشد.

مسؤول دفتر بعثه مقام معظم رهبری در قم با بیان اینکه زائر حرم الهی همچون ابراهیم خلیل خود را تسلیم محض درگاه خداوند می داند، تأکید کرد: حضرت زینب(س) هنگامی که بالای پیکر پاره پاره برادرش حاضر می شود خطاب می کند که خدایا این قربانی را از ما بپذیر، بنابراین شما نیز در این سفر تسلیم حقیقی خداوند شوید و قدرخودتان را بدانید.

وی با اشاره به عجب و غرور به عنوان دو آفت مهم در سفر حج خاطرنشان کرد: نباید زائری که دو رکعت نماز خوانده یا در بیت الحرام چند صفحه قرآن تلاوت کرده خودش را بهترین انسان روی زمین بداند، این بدترین آسیب است، بنابراین مؤمن حقیقی همیشه خودش را گناه کارترین و نیازمندترین انسان به خدا می داند.

حجت الاسلام نقدی با تأکید بر اینکه حج با تأکید رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید راه اندازی شده است، یادآور شد: این دستور دین است که حج نباید تعطیل شود، بنابراین حالا که این توفیق بزرگ نصیب شما شده است با تدبیر و برنامه ریزی عمل کنید و برخی مسائل جنبی و حاشیه ای شما را درگیر نکند.

وی در پایان خاطرنشان ساخت:  خداوند در قرآن تأکید می کند که «حج و عمره را برای خدا کامل کنید» و از آنجایی که همه ما محتاج و نیازمند به خدا هستیم باید انگیزه های غیرخدایی را از دل بیرون کنیم تا بتوانیم آنچه مورد رضایت خدا است را از این سفر برای خودمان ذخیره کنیم./1330/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات