۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۵۰۶۲۹۰
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس:

مشارکت مردم فارس در ساخت صحن حضرت زهرا بی‌نظیر بود

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس گفت: نیروهای متخصص سنگ‌کار و مکانیک‌ها و مهندسین فنی در لیستی به صورت ماهانه به سامرا جهت بازساری و توسعه حرمین شریفین اعزام می‌شوند.
اسکندر قاسمی رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از شیراز، اسکندر قاسمی رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: یکی از آرزوهای شیعیان، زیارت قبر امام حسین(ع) و دیگر عتبات در عراق بود که به برکت خون شهدا این آرزو محقق شد و ایرانیان پیشتاز در بازسازی و توسعه حرمین شریفین عراق شدند.

وی با بیان اینکه ساختن درهای جدید، ضریح، تعویض سنگ‌فرش‌ها، کتابخانه و... از فعالیت‌های ستاد بازسازی است و اکنون در حال اتمام این مأموریت هستیم تصریح کرد: استان فارس 85 پروژه را در عتبات انجام داده است.

قاسمی با اشاره به طرح توسعه حرمهای مطهر در عراق به دلیل حجم بالای زوار تصریح کرد: توسعه حرم امیرالمومنین(ع) با ساخت صحن حضرت زهرا(ع) در 220 مترمربع در کنار آن از این دست برنامه‌هاست و هنوز در حال ساخت است که دو برابر صحن حرم امام علی(ع) بوده و در 4 طبقه ساخته شده است.

به گفته رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس فاز اول و دوم صحن حضرت زهرا(س) افتتاح شده و نیم دیگر که شامل مهمانسرا، کتابخانه، موزه سرویس‌های بهداشتی 60 درصد پیشرفت داشته است و تا پایان سال بخش زیارتی بهره‌برداری می‌شود که نقش کمک‌های مردمی استان فارس در این طرح بی‌نظیر بوده است.

وی درباره توسعه حرم امام حسین (ع) نیز گفت: بناست صحنی به نام حضرت زینب(س) و با وسعت 64 هزار مترمربع در این حرم احداث شود که مدت زمان پیش‌بینی شده برای آن 6 سال است. 

قاسمی با بیان اینکه استادان و هنرمندان استان فارس در این طرحها مشارکت دارند و نقش موثری تاکنون داشته‌اند، افزود: یکی دیگر از پروژه‌های ستاد عتبات ترفیع گنبد حرم مطهر امام حسین(ع) است که تا پایان امسال به اتمام می‌رسد.

به گفته قاسمی، ساخت صندوقچه خاتم قبر مطهر حضرت مسلم با 95 درصد پیشرفت، ساخت نیم ضریح مقام امام سجاد (ع) با 45 درصد پیشرفت و 6 پنجره حرم برای کاظمین با 95 درصد پیشرفت به همت هنرمندان شیرازی نیز در حال ساخت است که تا پایان امسال تمام می‌شود، از دیگر فعالیت‌های ستاد عتبات عالیات فارس است.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس با خاطرنشان کردن اینکه در سال‌های آتی توسعه با خریداری 38 هکتار اطراف حرم امام حسین(ع)، حرم به‌صورت گسترده انجام می‌شود که در حال حاضر صحن حضرت زینب(س) به سمت باب‌القلبه به وسعت 64 هزار مترمربع در حال ساخت است. افزود: گودبرداری‌ها انجام شده و فونداسیون هم رو به اتمام است و صحن عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب(س) با ظرفیت 1200 نفر را در طول 6 سال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی همچنین از ساخت دو صحن امام زمان(عج) و امام رضا(ع) در کاظمین با همکاری هنرمندان فارس خبر داد و گفت: 6 پنجره با طرح سنتی نیز برای حرم امام جوادین(ع) در کاظمین در حال ساخت است.

قاسمی ادامه داد: استان فارس برای محل خیمه‌گاه در کربلا در حال ساخت نیم ضریح با ابعاد 4 متر و 90 سانتی‌متر در 4 متر و 60 سانتی‌متر با ارتفاع یک متر است./202/825/ب1

ارسال نظرات