۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۵۰۵۹۷۳
امام جمعه دامغان:

شرح صدر در مسیر ایمان درس بزرگ شب قدر است

امام جمعه دامغان با تأکید بر ضرورت غنیمت شمردن فرصت باقی مانده از ماه رمضان، گفت: شرح صدر در مسیر ایمان، گره گشایی از کار خلق، خدا محوری، عدم تنگ نظری، پرهیز از خداپسندی، درسهایی است که باید از شب قدر به همراه داشته باشیم.
امام جمعه دامغان امام جمعه دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان در مراسم احیای سومین شب از لیالی باعظمت قدر که همزمان با دیگر مساجد، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه با حضور گسترده اقشار مختلف مردم ولایی و دیندار شهرستان دامغان در محل آستان مقدس امامزادگان جعفر و محمد(ع) برگزار شد اظهار داشت: در شب قدر و دقایق و ساعات ضیافت الله از خداوند شرح صدر، روحی بلند و سینه‌ای فراخ برای درک فضیلت‌های شب قدر و شهرالله الاکبر بخواهیم.

امام جمعه دامغان در تبیین اهمیت شرح صدر، این مقوله را به دو نوع شرح صدر به ایمان و شرح صدر به کفر تقسیم و خاطرنشان کرد: شرح صدر به ایمان همچون نوری از سوی پروردگار انسان را در مسیر رضای خداوند رهنمون می کند و شرح صدر به کفر در سایه دنیاطلبی و نبود ایمان نتیجه‌ای جز ضلالت و ناپاکی ندارد.

وی ظلم و زیاده‌خواهی و جنایات دنیای غرب در جای جای جهان و حرکت سریع این جوامع به‌سوی انحطاط اخلاقی، با وجود پیشرفت‌های اقتصادی و صنعتی این جوامع را نمونه شرح صدر به کفر دانست و افزود: در شب قدر اندیشه‌های خود را در مسیر صحیح قرار دهیم و راه را از بیراهه‌های فراوان دنیای مادی بیابیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان گره گشایی از کار خلق، خدا محوری، عدم تنگ نظری، پرهیز از خداپسندی را از درس‌هایی برشمرد که باید در شب‌های قدر بیاموزیم و تصریح کرد: هرکس از خداوند بخواهد او را هدایت می‌کند و به او شرح صدر عطا می کند، تنگ نظری در تضاد با ایمان است، کسانی که در هر مسؤولیتی با خودپسندی و ترس از رقیب مانع رشد و پیشرفت جامعه می‌شوند تنگ نظر هستند.

امام جمعه دامغان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شرایط امروز منطقه و کشورهای مختلف اسلامی گفت: جهان اسلام آبستن یک انفجار بزرگ است، جنایات عربستان در یمن، شرایط مردم بحرین، جنایات جریان‌های صهیونیستی تکفیری در سوریه و عراق، ظلم روز افزون به مردم مظلوم فلسطین و وقایع دیگر کشورهای منطقه نشان می‌دهد که بیش از پیش باید برای تشکیل حکومت جهانی اسلام و دولت کریمه قائم آل محمد(عج) آماده شویم.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان با تأکید بر اینکه شب قدر تنها به نماز و قرآن و دعا خلاصه نمی‌شود، اظهار داشت: ابعاد تربیتی شب قدر را بررسی کرده و بشناسیم، یاد خدا برای پاک سازی روح و جسم و جان است، برای جدایی و دوری از آلودگی و گناه است، لیالی قدر شب‌های معرفت و خداشناسی است، باید عقربه دلمان را با رضای خدا تنظیم کنیم./202/977/ب1

ارسال نظرات