۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۵۰۵۲۲۲
استاد درس خارج حوزه علمیه همدان:

دولت باید مشکلات تولید و اشتغال را برطرف کند

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به جایگاه مالیات در فرهنگ اسلامی گفت: مالیاتی که از مردم اخذ می شود باید با عدالت صورت گیرد و نباید همه افراد جامعه به صورت یکسان مالیات دهند.
حجت الاسلام والمسلمین محمدی قائینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام و المسلمین محمد محمدی قایینی استد درس خارج حوزه علمیه همدان ظهر امروز در کتابخانه مدرسه آخوند اظهار داشت: ماه رمضان ماه تدبر و تفکر در قرآن است و همه افراد باید از این فرصت به خوبی استفاده کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: دولتمردان باید به فکر ایجاد اشتغال در جامعه باشند و همان گون هکه خداوند برای انسان همه امکانات زندگی اولیه را فراهم کرده است برای مردم امکانات رفاهی حداقلی ایجاد کنند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به جایگاه مالیات در فرهنگ اسلامی اظهار داشت: مالیاتی که از مردم اخذ می شود باید با عدالت صورت گیرد و نباید همه افراد جامعه به صورت یکسان مالیات دهند.

وی با اشاره به مشکلات معاولات ربوی بانک ها گفت: متاسفانه یکی از مشکلات موجود در اقتصاد ربوی بانک ها این است که مردم به جای آن که در تولید سرمایه گذاری کنند در بانک ها سرمایه های خود را قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی قائینی ابراز داشت: دولت باید در این زمینه به صورت فعال عمل کند و راه را برای تولید و اشتغال باز کند و زمینه را برای انجام امور اقتصادی که به اشتغال منجر می شود، مهیا کند.

وی با بیان این مطلب که ازدواج در دوران کنونی به یک معضل مبدل شده است، افزود: امروزه سخت گیری با نک ها از یک سو و گرانی، تورم و بیکاری از سوی دیگر سبب شده است تا جوانان نسبت به ازدواج تمایلی نداشته باشند.

استاد درس خارج حوزه علمیه همدان در پایان تولید و اشتغال را از امور مهم در جامعه توصیف کرد و گفت: مسؤولان و دولتمردان باید تمام توان خود را برای ایجاد اشتغال بوسیله تولید داخلی و همچنین رونق ازدواج در جامعه متمرکز کنند./۹۷۹/

ارسال نظرات