۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۵۰۴۹۴۰
مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی مطرح کرد؛

لزوم ورود خبرگزاری رسا به آسیب شناسی جریان روحانیت

خراسانی خبرگزاری رسا را در زمینه رصد و پوشش اخبار حووزی موفق دانست و بر ورود این خبرگزاری به عرصه آسیب شناسی روحانیت تأکید کرد.
محمدباقر خراسانی مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی

محمدباقر خراسانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که خبرگزاری رسا فضای مناسبی در زمینه رصد و اطلاع رسانی اخبار حوزوی ایجاد کرده است، اظهار کرد: با وجود ایجاد فضای مناسب برای اطلاع رسانی اخبار حوزوی ازسوی خبرگزاری رسا، در برخی حوزه ها نیاز به فعالیت بیشتری از سوی این رسانه حوزوی احساس می شود.

مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی ادامه داد: نخستین موردی که باید مورد توجه خبرگزاری رسا قرار گیرد معرفی خود در میان حوزویان است زیرا بسیاری از طلاب از آشنایی مناسبی نسبت به این خبرگزاری برخوردار نیستند بنابراین خبرگزاری رسا باید اقدامات مناسبی را برای معرفی خود انجام دهد به گونه ای که تمامی حوزویان برای رصد اخبار حوزوی به این خبرگزاری مراجعه کنند.

مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی ادامه داد: حوزه علمیه مستقل است بلکه وظیفه آن رصد و بررسی جناح ها است بنابراین خبرگزاری های منتسب به حوزه نیز باید به صورت مستقل و فراتر از جناح عمل کنند و این مساله در رسا باید جلوه بیشتری داشته باشد.

خراسانی با تأکید بر این که خبرگزاری رسا در پوشش و انعکاس خبرهای درون حوزوی بسیار موفق بوده است، تصریح کرد: گرچه خبرگزاری رسا در پوشش اخبارهای حوزوی بسیار موفق بوده است، اما ورودی به عرصه آسیب شناسی روحانیت نداشته و فقط در حوزه فعلی قدم برداشته است در حالی که نگاه خبرگزاری رسا نسبت به حوزه علمیه باید کلان تر باشد.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه علمیه شخصیت های برجسته گمنام فراوانی وجود دارند که خبرگزاری رسا می تواند با معرفی آنها به طلاب جوان این خلأ را پر کند؛ خبرگزاری رسا با معرفی شخصیت های گمنام حووزی آنها را هم به حوزه و هم به جامعه معرفی می کند؛ خلأ دیگری که خبرگزاری رسا می تواند آن را پرکند آسیب شناسی از حوزه فقهی و بررسی دیدگاه کارشناسان است./1324/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات