۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۵۰۱۶۷۳
معاون تهذیب حوزه های علمیه لرستان:

ترویج فرهنگ قرآنی در ارتقای معنویت جامعه اثرگذار است

معاون تهذیب حوزه های علمیه لرستان با بیان اینکه ترویج فرهنگ قرآنی در ارتقای معنویت جامعه اثرگذار است، گفت: با نهادینه سازی و تقویت این مهم باید روحیه دینی جوانان را ارتقاء بخشید.
قرآن کریم

حجت الاسلام فضل الله پیرمحمدی، معاون تهذیب حوزه علمیه لرستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: قرآن کتاب انسان ساز و بهترین منبع برای فعالیت های تبلیغی مبلغان است.

وی با اشاره به خروجی حوزه و فعالیت تبلیغی مبلغان در مناطق مختلف و در جمع آحاد مردم، افزود: منبری در جمع مخاطبان تأثیرگذار خواهد بود که مبلغ ما با تکیه بر تعالیم و آموزه های قرآنی مباحث تبلیغی خویش را به مخاطب ارائه دهد.

حجت الاسلام پیرمحمدی خاطرنشان کرد: بیان معارف، تعالیم دینی و تکیه بر آیات و روایات در انتقال محورهای تبلیغی به مخاطب موجب می شود سخنان مبلغ تأثیر بسزایی بر روحیه آنها داشته باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه ارتقاء و گسترش برنامه های قرآنی در اولویت معاونت تهذیب حوزه قرار دارد، عنوان داشت: این معاونت در نظر دارد برنامه های قرآنی را در رشته های حفظ، قرائت، ترتیل، تجوید، صوت و لحن برگزار و ارتقاء بخشد.

معاون تهذیب حوزه های علمیه لرستان هدف از ارتقاء و تقویت این برنامه های قرآنی را توسعه فرهنگ قرآن و انس بیشتر با این کتاب آسمانی عنوان کرد.

وی با تأکید بر ضرورت تبیین و ترویج آموزه های قرآنی در جامعه، بیان داشت: ترویج این آموزه ها لازمه خنثی سازی هجمه های فرهنگی است.

حجت الاسلام پیرمحمدی بیان داشت: در سایه ترویج تعالیم دینی و هدایت نسل جوان به سوی ارزشها و باورهای دینی می توان جامعه و این نسل را در برابر آسیب های اجتماعی مصون ساخت.

وی خاطرنشان کرد: مبلغان با تبیین و ترویج آموزه های دینی به ویژه بین نسل جوان باید در راستای ارتقای معنویت جامعه و تقویت روحیه دینی و ارزشی این قشر تلاش کنند./9459/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات