۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۵۰۱۵۲۳
حجت الاسلام ملک دار:

ترک گناه سبب درک فضیلت ماه رمضان می شود

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه ترک گناه را مهم‌ترین عامل در درک فضایل ماه مبارک رمضان دانست و مراقبت از نفس و انس با قرآن و مناجات را از مهم‌ترین وظایف فرد روزه دار برشمرد.
حجت الاسلام ملک دار

حجت الاسلام محمود ملک دار در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با بیان ویژگی ها و فضایل ماه مبارک رمضان عنوان کرد: ماه مبارک رمضان قبل از اسلام وجود داشته است و اولیای الهی ابتدای سال و سیر الی الله را ماه رمضان قرار داده اند.

وی افزود: در سیره ائمه(ع) این موضوع وجود دارد که این انوار مقدس در آستانه این ماه وظایفی را برای خود قرار داده و اهمیت توجه به این ماه مبارک را برای مردم بیان کرده اند.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه تصریح کرد: همه کسانی که دلداده خداوند هستند، با شنیدن نام ماه رمضان حالشان دگرگون می شود و مشتاق ورود به ماه میهمانی خدا می شوند.

وی درک حقیقت ماه رمضان را سخت توصیف و خاطرنشان کرد: هرچند درک ماه مبارک رمضان بسیار مشکل است اما هرکس باید در حد ظرفیت خود از این ماه و مائده الهی و سفره ای که برای انسان آماده شده استفاده کند.

حجت الاسلام ملک دار اضافه کرد: افرادی که  برای ورود به این ماه لحظه شماری می کنند در روزهای پایانی ماه شعبان ذکر و آمادگی خاصی برای ورود به ماه ضیافت الهی داشته اند تا بتوانند از این فرصت بندگی بهره ببرند.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه تأکید کرد: در این ماه باید این موضوع مهم را مورد توجه قرار داد که استغفار و توجه به خدا، انس با قرآن بیشتر شود تا انسان لیاقت استفاده از برکات این ماه را در خود ایجاد کند.

وی ادامه داد: اولیای الهی با ورود به این ماه حال خود را دگرگون و خود را در محضر خدا می دیدند و در این ایام بیش از دیگر زمان ها به اعمال خود توجه داشتند.

حجت الاسلام ملک دار افزود: بهترین عمل در این ماه همانگونه که پیامبر(ص) اشاره کرده اند، ترک گناه و دوری از معصیت الهی است زیرا ترک معصیت سبب می شود تا شیرینی این ماه بیشتر احساس شده و توان درک این ماه و استفاده از معنویت آن بالا رود.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه در ادامه ابراز کرد: روزه داری تنها نخوردن و نیاشامیدن نیست بلکه باید تمام اعضا و جوارح انسان روزه دار باشد و چشم، گوش، دست و زبان از معصیت اجتناب کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر کسی در این ماه موفق به ترک محرمات و انجام واجبات شود، میهمان خداست و باید توجه داشت فردی که می خواهد درک محضر خدا داشته باشد این موضوع جز با مراقبت نفس و انس با قرآن و مناجات و دعا در این ماه که بهار قرآن و مناجات نام دارد، امکان پذیر نیست./872/ت۳۰۲/ی

ارسال نظرات