۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۹
کد خبر: ۵۰۱۲۰۸
استاد درس خارج حوزه:

مبلغان از محتواهای غنی و به روز استفاده کنند

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌آملی با اشاره به وظایف مبلغان در ماه رمضان گفت: مبلغان از محتواهای غنی و به روز استفاده کنند که البته این مسأله به مطالعه جدی و دقیق نیاز دارد.
استاد حسینی آملی

حجت الاسلام والمسلمین سید علی حسینی‌آملی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه حقیقت و کنه ماه مبارک رمضان درخور فهم هیچ انسانی نیست، اظهار داشت: همه موجودات عالم اعم از جمادات، گیاهان، حیوانات و انسان ها یک حقیقتی دارند که برای هیچکس قابل فهم نیست و ما تنها با آثار وجودی آنها می توانیم این موجودات را درک کنیم که ماه مبارک رمضان نیز از این جمله است.

استاد درس خارج حوزه افزود: بهترین بیان برای آثار وجودی برای شناخت ماه مبارک رمضان آیات و روایات شریفه است؛ معروف ترین آیه معرفی ماه مبارک رمضان به ماه نزول قرآن است، بنابراین هرکس به حد توان خودش قرآن را بفهمد به همان اندازه می تواند حقیقت ماه مبارک رمضان را درک کند؛ همچنین سه روایت دیگر در مورد این ایام داریم که ارزش این ماه را بسیار زیبا به تصویر می کشد.

وی با بیان اینکه در خطبه شعبانیه و دعای چهل و چهارم و چهل و پنجم صحیفه سجادیه مطالب بسیار مهمی در مورد ماه رمضان مطرح شده است، خاطرنشان کرد: در این سه منبع در یک بعد فضائل و برکات این ماه بیان شده و در بعد دیگر وظایف انسان صائم بیان شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌آملی با اشاره به معنای شهرالله بودن ماه رمضان عنوان داشت: زمان در فلسفه یک حقیقت ممتد شمرده شده است که از حرکت ماه و زمین و خورشید پدید می آید؛ زمان از موجودات عرضی است که قوام آن به جوهر است و یکی از مخلوقات بزرگ خداوند به شمار می رود و حالا این انتساب زمان و شهر یعنی ماه به خداوند نشانه ویژگی خاص این ماه است.

استاد درس اخلاق حوزه یادآور شد: طبق احادیث متعدد در ماه رمضان درهای بهشت باز و درهای جهنم بسته است و شیاطین در غل و زنجیر هستند و کارهای خیر در این ماه ارزش دوچندان پیدا می کند، بنابراین تلاوت قرآن، رسیدگی به نیازمندان، صله رحم، دعا و نماز و تقوی در این ماه بسیار ارزشمند و مهم است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وظایف روحانیان و مبلغان در ماه مبارک رمضان نیز اشاره کرد و ابراز داشت: مسأله نخست استفاده از محتواهای غنی با آیات و روایات است، چراکه مردم در این ماه از آمادگی بیشتری برای گوش دادن برخوردار هستند و در مساجد و مجالس مذهبی حضور جدی پیدا می کنند.

 حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌آملی ادامه داد: مسأله دوم این است که محتواهای غنی باید به روز و متناسب با نیازهای مردم، جوانان و شبهات مطرح در جامعه باشد؛ روحانی روی منبر نیازی نیست سؤال و شبهه را مطرح کند بلکه با مطالعه قبلی می تواند روی منبر سخنان خود را با محوریت این شبهات به مردم بیان کند./1330/ت۳۰۲/ی

ارسال نظرات