۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۸
کد خبر: ۵۰۱۱۷۸
واکنش آیت‌الله کلانتری به برخی از تأیید صلاحیت‌ها در انتخابات شورای شهر؛

مبادا افرادی به شورای شهر راه یابند که از حداقل شرایط برخوردار نباشند

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در نامه‌ای خطاب به فرماندار شیراز، نوشت: مبادا افرادی به این جایگاه مهم و اثرگذار راه یابند که از حداقل شرایط برخوردار نباشند.
حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر کلانتری، نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری

به گزارش خبرگزاری رسا در استان فارس، آیت‌الله علی‌اکبر کلانتری، نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در واکنش به تأیید صلاحیت برخی از کاندیداهای شورای شهر که از سوی دستگاه‌های چهارگانه رد صلاحیت شده‌اند، در نامه‌ای خطاب به فرماندار شیراز نوشت: مبادا افرادی به این جایگاه مهم و اثرگذار راه یابند که از حداقل شرایط برخوردار نباشند.

بر اساس این گزارش، متن نامه بدین شرح است:

جناب آقای عالیشوندی

سلام علیکم

ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان و تقدیر و تشکر از جنابعالی و همه دست اندرکاران انتخابات بزرگ 29 اردیبهشت وظیفة خود دیدم از حضرتعالی بخواهم در مورد انتخابات شورای اسلامی شیراز دقت و اهتمام بیشتری فرمائید تا مبادا افرادی به این جایگاه مهم و اثرگذار راه یابند که از حداقل شرایط برخوردار نباشند.

گزارش های متعدد به اینجانب حاکی است برای این منظور افرادی تایید صلاحیت شده اند که دستگاه های چهارگانه آن ها را واجد صلاحیت ندانسته اند یا دارای پروندة قضایی بوده اند.

ازجنابعالی ودیگر مسئولان محترم ذی ربط انتظار می رود همه این گزارش ها ونیز شکایت های نامزدهای محترم رابادقت واحتیاط هرچه بیشتر بررسی فرماییدتاخدای ناکرده حق کسی پایمال نشود واعتمادمردم شریف به دستگاه های مربوطه آسیب نبیند.

 شایان ذکر است، در تاریخ 18 اردیبهشت ۱۳۹۶ رئیس هیأت عالی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی استان فارس در نامه‌ای به هیأت اجرایی شهرستان شیراز، رد صلاحیت 31 نفر از کاندیداهای شیراز را ابلاغ کرده است.

در این نامه، نام ۹ تن از افرادی که از سوی فرمانداری به عنوان منتخب نام‌برده شده‌اند، آمده است.

اشتهار به فساد، متجاهر به فسق، وابستگی تشکیلاتی به احزاب، سازمان‌ها  گروهک‌های غیر قانونی، عدم التزام عملی به اسلام، حمایت از فتنه و .... بخشی از دلایل رد صلاحیت این افراد است.

بر این اساس، فرماندار نامه هیأت نظارت را نپذیرفته و به صورت غیرقانونی اقدام به تأیید صلاحیت این افراد کرده است./101/919/ب1

ارسال نظرات