۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۰
کد خبر: ۵۰۰۸۱۹
آیت الله طه محمدی:

طلاب و روحانیان پاسخگوی شبهات دینی باشند

آیت الله طه محمدی گفت: برنامه های آموزشی در حوزه های علمیه باید به گونه ای باشد که طلاب و روحانیان در برابر جریان های تکفیری و مدعی بدرخشند و به بهترین شکل پاسخگوی شبهات دینی باشند.
آیت الله طه محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت الله غیاث الدین طه محمدی نماینده ولی فقیه در استان همدان عصر امروز در همایش طلایه داران تبلیغ در اراک، بیان کرد: طلاب و روحانیان باید با برنامه ریزی در مسیر ترویج و تبیین سبک زندگی اسلامی در جامعه گام بردارند.

هجمه های فرهنگی دشمنان و گسترش دامنه فناوری ارتباطی

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به هجمه های فرهنگی دشمنان و گسترش دامنه فناوری ارتباطی، اظهار داشت: امروز حوزه های علمیه باید به عنوان پیشتازان تولید تئوری و تبلیغ تقویت شوند و در این مسیر نقش آفرین باشند.

آیت الله طه محمدی خاطرنشان کرد: برنامه های آموزشی در حوزه های علمیه باید به گونه ای باشد که طلاب و روحانیان در برابر جریان های تکفیری و مدعی بدرخشند و به بهترین شکل پاسخگوی شبهات دینی باشند.

آیت الله طه محمدی تربیت نسل جوان جامعه و هدایت آنان در راه صحیح زندگانی را ضرورتی مهم دانست و ابراز داشت: حوزه‌های علمیه باید با برنامه‌های علمی و پژوهشی در مسیر هدایت جامعه به‌ویژه جوانان و نوجوانان به سوی معنویت و تقوا گام بردارند و در این راستا نقش آفرینی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه جهاد تبلیغی از وظایف مهم روحانیان است، گفت: بیش از 70 هزار طلبه در حوزه علمیه قم مشغول به تحصیل هستند و باید از این ظرفیت در تمامی نقاط شهری و روستایی کشور به بهترین شکل بهره گرفته شود.

جهاد علمی، نخستین سلاح روحانیت

آیت الله طه محمدی با بیان اینکه سرمایه گذاری اصلی در حوزه های علمیه باید بر تربیت طلاب با پیشرفته ترین روش های علمی و پژوهشی باشد، اظهار داشت: جهاد علمی به عنوان نخستین سلاح روحانیت باید در حوزه های علمیه کشور تقویت شود.

وی جهاد نفس را از دیگر وظایف روحانیان تشیع دانست و گفت: این قشر از جامعه باید خودسازی، تزکیه نفس، قناعت و پرهیز از تجمل گرایی را در دستور کار خود قرار دهند، چرا که تنها در این صورت می توانند جامعه را به مسیر معنویت و تقوا هدایت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در ادامه بیان کرد: عالم فرهیخته علامه امینی در جهت اثبات واقعه غدیر خم بیش از 10 هزار صفحه کتاب را با دقت مطالعه کرد، این عالم فرهیخته به خوبی توانست کتاب الغدیر را به رشته تحریر درآورد و واقعه غدیر و جانشینی امام علی(ع) را به جهانیان به ویژه اهل تسنن به بهترین شکل بشناساند.

شایان ذکر است، یکهزار و 100 مبلغ دینی برای فعالیت های مذهبی در ماه مبارک رمضان به نقاط مختلف شهری و روستایی استان مرکزی اعزام شدند./۲۰۲/۸۴۲/ب۱

ارسال نظرات